Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Första canvas. Varifrån?

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej!
Jag tänkte för första gången slå mig på att beställa en eller två canvastavlor, och är villrådig inför vilka jag ska lägga beställningen hos.
Crimson, som jag brukar använda för vanliga fotoutskrifter, kan säkert göra det bra. Men har ni någon känsla för om det skiljer något särskilt i kvalitet mellan olika leverantörer? Till exempel Önskefoto har det väsentligt billigare. Jag vet ännu inte om canvas är något jag kommer gilla, så om jag sparar betydligt fler procent pris än jag förlorar i kvalitet så kan det vara värt det. (Man kan förstås resonera tvärtom också; om jag inte gillar canvas ska det i alla fall inte vara för att leverantören är halvdan.)

En canvastavla har väl ingen vidare upplösning i sig, så jag gissar att det är färgåtergivning som i första hand skiljer? Jag har ingen aning egentligen. Men det kanske ni har.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar