Annons

Första bilden...

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Hittade bilder från min första fotografering idag när jag gjorde backup. Lite kul att se :)

Har du koll på hur många kort du tagit sen du började fota? Jag räknade ut att jag tagit strax över 15.000 foton totalt.

Och nej...jag har inget att göra just nu :)

PS. Posta gärna din första bild.

Bilagor

• p6161453 copy.jpg
    p6161453 copy.jpg
    28.3 KB · Visningar: 444
En av mina första bilder, och faktiskt den första jag laddade upp på fotosidan, oktober 01 - tiden går fort=)

viewpic.htm

GAH! Första bilden?... shit.. måste vara nån s/v bild från mina första rullar *mummel* -85.. som man tyvärr inte har kvar.. Varför skulle du påminna mig om det nu då ;)

Jahaja... hmmm... första bilden... Fick en Kodak Instamatic 100 år 1965 eller nåt sånt (kan ha varit 66 eller kanske t om 67) och bilderna finns nog kvar nånstans. Förmodligen helt intakta svartvita negativ!! Bara att kopiera utan att jag har behövt uppgradera till annat lagringsmedium... Tror dock jag avstår från att leta reda på dem och lägga upp nån bild... Om det inte var en kattbild var det säkerligen en typisk familjealbumsbild!
//A

Ja ni ungdomar. Denna tog jag på min första utlandsresa 1974. Observera stolpens placering i gyllene snittet!

Bilagor

• första-bilden400.jpg
    första-bilden400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 227
1965...

...fotograferade jag min mormor och min kusin med min första kamera: Kodak Instamatic 50

Den hade två inställningar: sol - moln.

:) Håkan, som konstaterar att det var lättare att ställa in kamerorna förr...

Bilagor

• ac.jpg
    ac.jpg
    48.7 KB · Visningar: 223
En av mina allra första bilder blev givetvis på den båt som jag gjorde min första sjökommendering 1958, U-båten Dykaren. Kameran var en bälgkamera (minns inte märket)

Bilagor

• dykaren 1.jpg
    dykaren 1.jpg
    43.9 KB · Visningar: 190
ANNONS