Tobbe.T
Aktiv medlem
Lite annorlunda tråd kanske...
Det är så att jag har en förkärlek till stämningsbilder aka "vemodiga" bilder.
Ska försöka förklara lite närmare...
* En ensam människas siluett
* En öde gata med gatljus som lyser svagt genom dimman.
* En bild tagen på en person i ett mörkt rum med bara stearinljus som ljsukälla
* Alla dom klassiska tavlorna med gråtande clowner/barn etc på...
Är på jakt efter lite liknande uppslag till mitt lilla album...men idéerna har tagit slut...att ge sig på dessa siluettbilder och gråtande barn känns som en återupprepning på sådant man redan gjort, samt massvis av andra fotografer också gjort....tex som det är med dessa evinnerliga solnedgångar som varenda fotograf har massvis av bilder av.
Så...om ngn förstått hur jag menar stilmässigt så tar jag gärna emot lite tips på motiv som kan användas, eller ev tekniker som kan vara andvändbara, ljussättning, filter, you name it...
/Tobbe
Det är så att jag har en förkärlek till stämningsbilder aka "vemodiga" bilder.
Ska försöka förklara lite närmare...
* En ensam människas siluett
* En öde gata med gatljus som lyser svagt genom dimman.
* En bild tagen på en person i ett mörkt rum med bara stearinljus som ljsukälla
* Alla dom klassiska tavlorna med gråtande clowner/barn etc på...
Är på jakt efter lite liknande uppslag till mitt lilla album...men idéerna har tagit slut...att ge sig på dessa siluettbilder och gråtande barn känns som en återupprepning på sådant man redan gjort, samt massvis av andra fotografer också gjort....tex som det är med dessa evinnerliga solnedgångar som varenda fotograf har massvis av bilder av.
Så...om ngn förstått hur jag menar stilmässigt så tar jag gärna emot lite tips på motiv som kan användas, eller ev tekniker som kan vara andvändbara, ljussättning, filter, you name it...
/Tobbe