Annons

Förslag på vad man kan fotografera

Produkter
(logga in för att koppla)

skribenten

Aktiv medlem
Jag bor i ett område som består av mest sten, hus och ogräs och träd. Jag kan inte påstå att jag känner mig speciellt inspirerad när jag skall ut och fotografera.
Så jag undrar om ni har några bra förslag på vad man kan göra utav detta. jag kan liksom inte se det vackra även om jag tycker det är fint med fröan träd och ogräs.
Rabatter och blommor är det tunnsått med här i området.
En sjö finns det med.

skribenten skrev:
Jag bor i ett område som består av mest sten, hus och ogräs och träd. Jag kan inte påstå att jag känner mig speciellt inspirerad när jag skall ut och fotografera.
Så jag undrar om ni har några bra förslag på vad man kan göra utav detta. jag kan liksom inte se det vackra även om jag tycker det är fint med fröan träd och ogräs.
Rabatter och blommor är det tunnsått med här i området.
En sjö finns det med.
Makrofoto. Du anar inte vad man kan hitta i en gräsmatta. Man kan spendera dagar där. Man behöver inte ens lämna huset. Den här satt t.ex. på min frukost-tallrik en morgon (det är rosa jordgubbs-yoghurt i bakgrunden) :
http://www.flickr.com/photos/angmar67/305660456/
Med ett makro-objektiv blir en sjöstrand som ett oändligt universum.

Hej
se gärna min sida www.roine.nu på bilderna runt Karlskoga, macro som nämndes, sjön kan vara spännande vid dåligt väder eller tidigt på morgonen.

Färger o form kan vara nått, tex delar av husen från lite luriga vinklar, balkonger osv

Re: Re: Förslag på vad man kan fotografera

joand skrev:
Makrofoto. Du anar inte vad man kan hitta i en gräsmatta. Man kan spendera dagar där. Man behöver inte ens lämna huset. Den här satt t.ex. på min frukost-tallrik en morgon (det är rosa jordgubbs-yoghurt i bakgrunden) :
http://www.flickr.com/photos/angmar67/305660456/
Med ett makro-objektiv blir en sjöstrand som ett oändligt universum.
Vill man verkligen veta vad den där müslin egentligen innehåller?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar