Annons

Förslag på nytt objektiv till D7200 (nuvarande Sigma 17-50mm 1:2.8 EX HSM)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har tidigare kört en D3100 med ett kit-objektiv som jag nu tänkte uppgradera. Efter tips här köpte jag ett nytt kamerahus D7200 som jag är supernöjd med. Men vad bör jag satsa på för ”basobjektiv”? Jag reser mycket och är lite rädd att satsa på ett fast objektiv då jag ändå tycker det är praktisk att ha en visa zoom-möjlighet. Men jag är öppen för alla försöka. Köper helst begagnat och tänker då något i prisklassen 3-3500kr. Finns det något prisvärt på begagnatmarknaden i den prisklassen? Tack på förhand!
 
Nikon 18-200mm VR II strålande vid resor i stort sett den enda objektiv du behöver ha med dig :) eventuellt kan du behöva något lätt fast för ljussvaga miljöer ex 50mm 1.8.
Ett 18-200 borde kunna hittas beg för 3 000-4 000:- (https://www.kenrockwell.com/nikon/18-200mm-ii.htm)
generationen innan Nikon AF-S DX 18-200mm f/3,5-5,6 G IF-ED VR
kommer du ner lite på, den bör du kunna hitta för 1 800 -3000:-beg
Nikon AF-S DX 18-300 mm f/3.5-5.6 G ED VR bör du kunna hitta runt 4- 5 000:- beg lite över din budget.
finns säkert bättre och andra förslag som kommer dyka upp här
 
Tack för era svar!
Glömde tillägga att jag redan har ett zoom-objektiv som jag är nöjd med så jag tänker något i de lägre millimetertalen så att säga. 😀
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.