Annons

Förslag på en intressant fototur..?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Tänkte att jag i samband med ett kommande Stockholmsbesök (i juni eller juli) skulle ge mig ut på en kombinerad foto- och vandringstur. Tanken är inte i första hand att vandra, utan istället för att fotografera och tälta i naturskön "vildmark". Vill uppleva ensamheten, vildheten, tystheten, unik och intressant natur etc.

Själv har jag haft tankar på Grövelsjön eller Sylarna (vilka förvisso är ganska folktäta). Så alla personliga erfarenheter, från Stockholm och upp till Jämtlandstrakten vore kul att få höra. Men "kravet" är att det ska vara natursköna områden och det måste vara möjligt att slå upp eget tält.
 
Tackar för era förslag!

Det ser ut som det blir besök i Stockholm redan nästa helg och veckan därpå. Sörmlandsleden verkar trevlig så den blir det antagligen.

Hade kanske egentligen tänkt mig en mer "alpin" miljö, men eftersom jag ska till Stockholm tidigare än vad jag först tänkt mig så finns det inte så mycket tid för planerande. Sörmlandsleden passar nog därför utmärkt.

Kan ni rekommendera några sträckor som är speciellt natursköna och som hyser rik flora och fauna? Det ser ut att kunna bli 4 dgrs vandring/foto..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.