ANNONS
Annons

Förslag på budgetvänlig axelrem med snappkoppling?

Produkter
(logga in för att koppla)

krisljungberg

Aktiv medlem
Har tappat min Peak Design Leash då den låg löst i kameraväskan. Jag tar nämligen bort Leash från kameran när jag kör 200-600-objektivet, som har en egen Peak Design-rem (den fetare). Måste ha trillat ur vid något tillfälle när jag fibblade i väskan.

Då dom verkar ha blivit ännu dyrare så är jag inte jättepeppad på att köpa en ny Leash, utan söker nu någon annan variant. Det jag vill undvika är det där standardfästet med att träa någon tygbit genom en plastgrej och sen dra åt. :p Det känns inte så smidigt när man vill ta av och på en axelrem då och då. Finns det några alternativ som är billiga och fungerar? Den ska egentligen bara hålla för en Sony A7 III + Sigma 105mm-macrot på sin höjd (den väger nog mer än de andra objektiven jag har förutom telet).

Tack på förhand!
 
Kina-kopia som inte ens säljs av Amazon själva. Vad kan gå fel...

krisljungberg
Jag hade nog tagit smällen på 490 kr (är dock flera hundra dyrare hos en del) istället för att köpa fulkopior, givet att jag gillade remmen från början förstås.

Tänkte om det fanns något billigare alternativ. Det behöver inte vara såna där snabbkopplingar heller, bara det är något som man kan ta bort. Tänk karbinhake med skruv istället för fjäder, eller sådär. Ja ni fattar. :p
 
Tänkte om det fanns något billigare alternativ. Det behöver inte vara såna där snabbkopplingar heller, bara det är något som man kan ta bort. Tänk karbinhake med skruv istället för fjäder, eller sådär. Ja ni fattar. :p

Det där med vettiga snabbkopplingar (e dyl) är ju inte något det direkt dräller av ihop med vanliga remmar tyvärr. Jag förstår inte riktigt varför det verkar vara så svårt. En del av marknaden är Black Rapid-typen istället, vilket kanske är en anledning.
 
Det där med vettiga snabbkopplingar (e dyl) är ju inte något det direkt dräller av ihop med vanliga remmar tyvärr. Jag förstår inte riktigt varför det verkar vara så svårt. En del av marknaden är Black Rapid-typen istället, vilket kanske är en anledning.

Håller med. Det borde finnas massa bra lösningar till helt OK priser tycker man. Lite märkligt!
 
Något sånt här skulle vara schyst liksom. Det där är väl till resväskor osv, men ni hajar poängen. :D

478aa40666b37f6a79fde668b594e857.jpg
 
Kolla pgytech (ja, det låter som random Kina-skräp, men det är det inte)
Jag har deras "beetle", som av allt att döma är en förbättrad version av PDs clip (beetle har inga skruvar, utan kläms fast som en enda del)

Hade jag inte redan köpt in mig i PDs remmar och ankare, som är suveräna, så skulle jag definitivt prova Pgytech
 
Kolla pgytech (ja, det låter som random Kina-skräp, men det är det inte)
Jag har deras "beetle", som av allt att döma är en förbättrad version av PDs clip (beetle har inga skruvar, utan kläms fast som en enda del)

Hade jag inte redan köpt in mig i PDs remmar och ankare, som är suveräna, så skulle jag definitivt prova Pgytech

Samma pris som Peak Design, så inte riktigt det budgetalternativ jag hade tänkt mig. :p Tack för tipset dock!
 
Tänkte om det fanns något billigare alternativ. Det behöver inte vara såna där snabbkopplingar heller, bara det är något som man kan ta bort. Tänk karbinhake med skruv istället för fjäder, eller sådär. Ja ni fattar. :p
Riktigt budget... Köp hakarna på nån hobby affär eller nåt, virka remmen själv i ett syntetgarn, kanske med nylon eller nåt annat hållbart material, och som bonus får du ju antagligen fler färger att välja bland. Bara det att du bör kunna virka litegrann åtminstone. 😅
 
Riktigt budget... Köp hakarna på nån hobby affär eller nåt, virka remmen själv i ett syntetgarn, kanske med nylon eller nåt annat hållbart material, och som bonus får du ju antagligen fler färger att välja bland. Bara det att du bör kunna virka litegrann åtminstone. 😅

Haha om jag ska lära mig virka för att göra mig en egen axelrem kommer det dröja till nästa sommar innan jag har en. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.