Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäkringar!

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasÖ

Aktiv medlem
Hej!

Letade en stund bland forumen och hoppas att valet av forum blev rätt?

Har lite fundering kring försäkring av kamerautrustning utanför hemmet för oss privatpersoner!

Har idag Trygg & Hansa som ersätter upp till 10 000kr vid stöld vilket tyvärr inte räcker långt enär fotoutrustningen som ibland tas med i sin helhet närmar sig ett värde flerdubbelt detta!

Enl. Trygg & Hansa kan man teckna en specialförsäkring som enl. säljaren som ringde idag sade var väldigt dyr. Han uppmanade mig också, naturligtvis, ringa kundtjänsten vilket jag skall göra men vill höra er syn på hur ni har löst det!?
Hur/var har ni andra eran utrustning försäkrad?

Och hur/vad har ni för försäkring vid resa ex. utomlands?

Mvh!
// Niklas
 
Vill minnas att min hemförsäkring med allrisk täcker det mesta, till ett värde upp till 40.000. Efter det fanns det nån särskild kameraförsäkring.
 
Vill minnas att min hemförsäkring med allrisk täcker det mesta, till ett värde upp till 40.000. Efter det fanns det nån särskild kameraförsäkring.

Och min, i Trygg & Hansa, täcker upp till 50 000kr MEN då innefattar det stöld ur hemmet ELLER utnyttjande av den gamla sk. "drulleförsäkringen" i hem så väl som utanför hemmet.

Kruxet är:

1.) 50 000kr räcker inte
2.) Stöld utanför hemmet täcks bara upp till 10 000kr men I hemmet 50 000kr

Mvh!
// Niklas
 
Intressant

Är också lite nyfiken på den här frågan. Trygg-Hansa har bara upp till 10.000 SEK utanför hemmet eftersom utrustningen är stöldbegärlig...

Folksam ringde jag och de hade ett tak om 40.000 sek. Börjar närma sig. Någon annan som har ett bra förslag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.