Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försäkring

Produkter
(logga in för att koppla)

typhoon

Aktiv medlem
Jag tillsammans med många andra här, har säkert en mer eller mindre gedigen fotoutrustning. Själv använder jag Canons gamla system (FD) eftersom man får bra optik för en liten slant, på bekostnad av autofokus. Vissa av sakerna är vid det här laget ganska gamla, det äldsta objektivet är från 1975, forfarande i perfekt skick mekaniskt och optiskt.

Vad händer om jag blir av med hela min ryggsäck ex.v. på en fotoresa? I vissa fall räknar försäkringsbolaget ner värdet med åren. Med vissa prylar som är 25 år gamla blir det förmodligen inte så mycket pengar kvar.

Ersätter försäkringsbolagen hela fotoutrustningen? Det annses kanske som lite "mer än normalt" att ha två kamerahus, 6-7 objektiv, blixtar och allt annat som ligger i väskan.

Som vanligt är försäkringsvillkoren helt beroende av vad just du har för försäkring, bolag och typ. Dock är det nog tyvärr så att en 25 år gammal kamerautrustning är att beteckna som tämligen värdelös.

Är det den vanliga hemförsäkringen, tilläggsförsäkring eller specialförsäkring? Oavsett vilket så får du säkrast svar genom att kontakta just ditt försäkringsbolag.

Teckna en specifik objektsförsäkring. Kontakta t ex Gefvert.

Med deras försäkring kan du få ersättning för objektens dagsvärde.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar