Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

förminska bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

VicLind

Avslutat medlemskap
Hejsan.. har ett antal bilder som jag skall förminska för att anpassa dem till skärmen.. Hur gör man för att kunna minska ner alla samtidigt och slippa ta en och en..

Tack
 
Det är lite RTFM-varning på det.


använd "skapa webfotogalleri", och ta bilderna som hamnar i en mapp. enklare än så blir det inte.
 
tiq skrev:
Det är lite RTFM-varning på det.


använd "skapa webfotogalleri", och ta bilderna som hamnar i en mapp. enklare än så blir det inte.

Ok tack de funkade. Iofs gick de bara att få bilderna i förutbestämmda storlekar där. Jag hade velat kunna välja de själv. Nu undrar jag om de går att tex lägga på skärpa på alla bilderna samtidigt, även där slippa ta en och en.. Hur gör man detta?
 
well. ska du skärpa upp bilderna oxå, då blir det till att göra ett makro.
 
Enklaste om du använder C2 eller senare är att använda bildprocessorn (eng. image processor) som ligger under "Skript" i menyn.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.