Annons

förlorat inlägg

Produkter
(logga in för att koppla)

motofoto

Aktiv medlem
Skrev just ett lång foruminlägg, tog tag i "hörnet på rutan" och förstorande skrivfältet,
detta blev lite väl stort och hörnet råkade hamna ovanpå en länk i högerspalten,
jag försökte försiktigt dra tillbaka rutan men självklart blev länken vald ist för "hörnet", browsern gick till länken och vips så va all text jag skrivit förlorad.

Kanske ska forumet autospara ofärdiga inlägg då och då som tex vbulletin kan,
och kanske ska skrivrutan inte kunna expanderas ut över högerspalten.

väldigt arg just nu....

Tråkigt. Funktionen att kunna expandera en sk <textarea> är en funktion i din webbläsare, det är tyvärr inget vi kan påverka. Det går iofs att stänga av möjligheten helt men det vore väl trist.

Om man skrivit mycket kan "spara" genom att trycka Förhandsgranska, då kan man ladda om sidan och få tillbaka det som det såg ut då man klickade iallafall.

Tråkigt. Funktionen att kunna expandera en sk <textarea> är en funktion i din webbläsare, det är tyvärr inget vi kan påverka. Det går iofs att stänga av möjligheten helt men det vore väl trist.

Om man skrivit mycket kan "spara" genom att trycka Förhandsgranska, då kan man ladda om sidan och få tillbaka det som det såg ut då man klickade iallafall.

Tack för svaret, ska använda förhandsgranskningen i fortsättningen.
Min vana från ett Vbull forum är att rutan endast går att expandera neråt, i samma browser.

Tack för svaret, ska använda förhandsgranskningen i fortsättningen.
Min vana från ett Vbull forum är att rutan endast går att expandera neråt, i samma browser.

För att utesluta det i framtiden så kolla in tillägget Lazarus Form Recovery det är helt underbart om man hänger/skriver mycket på forum.

Om datorn krachar, eller om webbläsaren krachar eller något annat går fel, så sparar Lazarus Form Recovery allt du skrivit, och i flera steg med.

Jag har använt det i ett par år och har haft väldigt mycket nytta av det.

Nu använder jag Firefox och är inte säker på om det finns till dom andra webbläsarna, men det borde det göra.

Väldigt skönt att klicka två gånger och så återskapas all text man skrivit.

Sedan tiden med Windows har jag lärt mig köra markera allt + kopiera + högerpil medan jag skriver på nätet. Då finns åtminstone texten kvar i urklippet på datorn.
⌘ + A, ⌘ + C, ▶︎
Sen är det bara att fortsätta skriva.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar