Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Förhandsgranskning Pet
- Trådstartare Eva-Lena
- Start datum
Albwah
Aktiv medlem
Hehe, pet flaska
Jag antar att du menar PEF som är Pentax RAW format. Om du köper en Pentax kamera får du med ett program till att hantera dina bilder, då bla RAW filer. Själv tycker jag att detta programet är skit kasst. Men för att öppna RAW filerna i Photoshop behövs en plug-in som heter Camera Raw, senaste versionen är 3.7 vill jag minnas (har 3.6), denna finns att ladda ner gratis från www.adobe.com. Sen finns ett nytt program som heter Photoshop Lightroom som är ett behandlingsprogram för RAW bilder, det funkar även med jpg, tiff mm.
Jag antar att du menar PEF som är Pentax RAW format. Om du köper en Pentax kamera får du med ett program till att hantera dina bilder, då bla RAW filer. Själv tycker jag att detta programet är skit kasst. Men för att öppna RAW filerna i Photoshop behövs en plug-in som heter Camera Raw, senaste versionen är 3.7 vill jag minnas (har 3.6), denna finns att ladda ner gratis från www.adobe.com. Sen finns ett nytt program som heter Photoshop Lightroom som är ett behandlingsprogram för RAW bilder, det funkar även med jpg, tiff mm.
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Om du har senaste Adobe Camera Raw, så kan du använde Adobe Bridge för att förhandsgrandska bilderna. Det är så jag har gjort... Jag laddade ner ACR plug-in från Adobe och sen släppte jag det i Users/Application Support/Adobe/CS2 mappen i min Mac...
Men något som fungerar med ArcSoft RAW känner jag ej till.
Senaste iView Media Pro ska funka med K10D och K100D har jag för mig.
QPict gör det inte, än. Vilket är synd för det är ett himla bra program annars (och svenskt! *ler*).
Hälsar
R
Men något som fungerar med ArcSoft RAW känner jag ej till.
Senaste iView Media Pro ska funka med K10D och K100D har jag för mig.
QPict gör det inte, än. Vilket är synd för det är ett himla bra program annars (och svenskt! *ler*).
Hälsar
R
Bofoto2
Aktiv medlem
Arcsoft har en plug-in till Win XP så du kan titta på RAW i utforskaren: http://www.arcsoft.com/products/rawviewer/
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
Om du har Mac så innebär senaste Mac OS X 10.4.9, som jag precis har hämtat, att Macen kan visa PEF filer - även K10D och K100D (*ist D och DS har den klarat länge) - direkt i fönstret där man öppnar innehållet på minneskortet (om man slår på "Förhandsvisa symboler" under "Visa visningsalternativ"). Detta gör att det ej behövs någon extra mjukvara för att se vilka bilder som är vilka...
Det funkar! Från att ha bara varit en ruta som det stått "RAW" på, så har det nu blivit bilder av det! *ler* Behöver inte använda Bridge längre...
Hälsar
R
Det funkar! Från att ha bara varit en ruta som det stått "RAW" på, så har det nu blivit bilder av det! *ler* Behöver inte använda Bridge längre...
Hälsar
R
Senast ändrad: