Annons

Förenkling och förbättring av kommenteringsfunktionen.

Produkter
(logga in för att koppla)

mile

Aktiv medlem
Jag har ett förslag på något som jag tycker skulle vara en förbättring av kommentarfunktionen.

Som det är nu så ser man en bild som är fin, man känner att man vill kommentera den och scrollar ner till kommentarboxen (för oss med lite mindre upplösning). Halva bilden försvinner och några andra kommentarer kommer fram nedanför, man börjar läsa lite av dom. Sen när man väl ska kommentera har man blivit influerad av andra kommentarer som skrivits, dessutom måste man scrolla upp igen för att få se bilden, scrolla ner för att skriva några rader till, scrolla upp för att kolla igen om det var något man glömt, scrolla ner igen.

Jag föreslår en kommenteringsvy, där man får bilderna mot en relativt ren bakgrund med pilar för nästa/föregående i samma kritikpool, även kanske filtrerat på en kategori. Det enda som ska finnas är bilden i sitt största utfarande, färgbytningsfunktionen, pilarna och kommentarboxen. Detta gör att man verkligen kan gå in i bilderna medan man kommenterar och på ett enkelt sätt komma vidare i poolen eller kategorin man valt att bläddra i.

Jag tror att det skulle bli lite mer kommenterande då och samtidigt ärligare kommentarer, helt o-influerade av vad andra eventuellt tycker om bilden men framför allt enklare att kommentera igenom många bilder.

// Richard

Tack för förslaget. Vi kommer inom kort att justera lite kring just hur bilderna visas så det där är bra input.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto