Annons

Före, efter - ge mig tips på bildidé för bokomslag!

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne K

Aktiv medlem
Hej på er!

Jag jobbar på en bok inom redovisning och, framför allt, beskattning som preliminärt, men nästan säkert, ska heta "Om de avgörande tidpunkterna i redovisning och beskattning och om betydelsen av händelser därefter".

Jag skulle vilja ha ett par bilder till omslaget och tänker såhär:

Framsidan: En bild som beskriver något som händer, gärna ett Henri Cartier Bresson-artat ”avgörande ögonblick”, men som har en företagsekonomisk betydelse. Kanske nåt i en fabrik eller så.

Baksidan: En fortsättning på samma händelseförlopp, men där det, eventuellt på bara några ögonblick, har förändrats drastiskt, kanske till det för företaget sämre.

Det ska se företagsekonomiskt ut, så helst inte sport eller hundar eller nåt annat, som i och för sig kan göra bra på bild.

Det ska vara för och efter i samma scenario, så att fram- och baksida verkligen korresponderar och korsbefruktar.

Jag kan i och för sig ta bilderna själv, men det finns nog budget på förlaget för att köpa in något relativt billigt också.

Kom hjärtans gärna med tips på hur bra bilder i linje med detta ska se ut och tas!

Tack på förhand till er alla!

Janne

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar