Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förbättring av forumet, länkar i inlägg till ordlista

Produkter
(logga in för att koppla)

snysop

Aktiv medlem
Hej,

Jag tycker att fotosidan.se är toppen, även om man som nybörjare har lite dåligt samvete när man ställer frågor... (iofs så söker jag alltid först, men det är inte säkert att man får reda på allt ändå). Som tur var är de flesta som svarar trevliga iaf. :) Inte alla, men nästan... ;)

En förbättringsåtgärd som jag gärna skulle se iaf är ett liknande "system" som http://www.familjeliv.se/index.php har. Om man i sitt inlägg skriver en förkortning eller ett ord som finns i ordlistan så blir ordet en länk till ordets/förkortningens betydelse. Jag tycker att det är jättebra, för då kan jag/man som nybörjare hänga med enklare...

Nackdelen är dock att det säkerligen krävs en hel del arbete med att få det up 'n running...

Vad tycker ni?

/Karin

Låter som en bra idé. Speciellt med tanke på alla skumma termer som ofta används här.

Frågan är väl bara hur man får ihop en meningsfull ordlista. Ska den isåfall byggas gemensamt?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto