wfrank
Aktiv medlem
Argh! Har en 450D och nu fått en liten men mycket irriterande svart luddgrej i övre vänstra hörnet. Det finns kvar när jag byter objektiv, alltså finns det (antar jag) någonstans längs vägen från sökarens titthål till spegeln. Inget synligt på titthålet (den del som går att rengöra) och har än så länge inte sett något på spegeln. Antar jag ska titta på övre högra hörnan då (eller hur är det nu eg., vänds allt uppochner...?).
Vad gör man, provblåser med munnen eller är det risk att luddet flyttar sig till sensorn? (= värre). Man petar väl knappast på spegeln med bomullspinnar e.dyl. luddiga saker antar jag. Tar en dammsugare och håller mot objektivhålet och "suger lite försiktigt"? Eller måste man ha specialutrustning?
Tacksam för (billiga) tips!
Vad gör man, provblåser med munnen eller är det risk att luddet flyttar sig till sensorn? (= värre). Man petar väl knappast på spegeln med bomullspinnar e.dyl. luddiga saker antar jag. Tar en dammsugare och håller mot objektivhålet och "suger lite försiktigt"? Eller måste man ha specialutrustning?
Tacksam för (billiga) tips!