Annons

Föra över bilder från kamera till ipad

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej jag brukar föra över mina bilder från kamera till ipad via kabel...raw filer...men helt plötsligt...så funkar det inte...jag har en canon kamera tacksam för hjälp....Med vänlig hälsning, Peter

Jag använder både min ipad och min nexus flitigt. Ipaden andas helt klart mer kvalitét än nexusen. Den stora nackdelen med ipad tycker jag är att du inte kan föra över bilder till ipaden som sådan. Du kan bara föra över bilder till ett program i ipaden. Många kanske inte ens är med på vad det skulle vara för skillnad, men för mig är det en dealbreaker att inte kunna dela lagringsutrymme mellan appar. Med en nexus får jag mer flexibilitet på bekostnad av användarvänlighet.

Jag använder både min ipad och min nexus flitigt. Ipaden andas helt klart mer kvalitét än nexusen. Den stora nackdelen med ipad tycker jag är att du inte kan föra över bilder till ipaden som sådan. Du kan bara föra över bilder till ett program i ipaden. Många kanske inte ens är med på vad det skulle vara för skillnad, men för mig är det en dealbreaker att inte kunna dela lagringsutrymme mellan appar. Med en nexus får jag mer flexibilitet på bekostnad av användarvänlighet.

Du får skaffa en Thinkpad Tablet 2, mer flexibilitet än bägge ovan nämnda och hög byggkvalitet.

Det borde fungera bra till iPaden annars, uppdatera iOS och appen du använder. En reboot är annars något som kan hjälpa.

/Karl

Jag märkte att kameran integreras direkt med Android och galleriappen. Hade som bäst hoppats på att kameran skulle fungera som minneskortsläsare, men Android fungerade bättre än så. Dock krävs väl en läsare om man vill flytta över RAW.

Du får skaffa en Thinkpad Tablet 2, mer flexibilitet än bägge ovan nämnda och hög byggkvalitet.

Det borde fungera bra till iPaden annars, uppdatera iOS och appen du använder. En reboot är annars något som kan hjälpa.

/Karl

Till skillnad från dig Karl är jag ingen ms fanboy. Faktiskt raka motsatsen, så någon ms-platta kommer inte på fråga förrän dom eventuellt (osannolikt) får monopol. Lika långsökt som att jag skulle skaffa en av dom få skrattretande ms-mobilerna som finns.

Till skillnad från dig Karl är jag ingen ms fanboy. Faktiskt raka motsatsen, så någon ms-platta kommer inte på fråga förrän dom eventuellt (osannolikt) får monopol. Lika långsökt som att jag skulle skaffa en av dom få skrattretande ms-mobilerna som finns.

Jag köper det som är bäst. Det råkade vara en Lenovopad denna gången. Har en massa olika märken hemma så fanboy får du nog svårt att kalla mig.

Att kunna köra mina vanliga bildbehabdlingsprogram är viktigt för mig på en pad och jag orkar inte släpa omkring på något så tungt som en iPad en hel dag.

/Karl

VS-diskussionen kan ni ta i andra trådar. Svara på TS fråga om ni kan i stället :)

/Mod

Har personligen ingen erfarenhet av just detta , men när det kommer till saker med Äpplen på så har jag rätt bra koll. Det går säkerligen att överföra filerna direkt till paddan men dock krävs nog att den är jailbreakad så du får full kontroll över filsystemet på paddan. Men det är inte alla som vill jailbreaka , men ibland så finns det en del funktioner som man saknar och som man endast kommer åt genom att göra det.

Överför själv filer till paddan , dock ej raw filer. Men jag SCP'ar över hela mappar åt gången och de funkar perfa , Dock finns det juh en orsak till att vissa funktioner inte finns som standard , då man även kan pajja saker om man inte vet riktigt vad man gör. Tycker dock personligen att fördelarna med att ha vissa funktioner väger tyngre än nackdelarna med att inte ha dom och behöva "slösa mer tid än nödvändigt".

Mvh
Johan Söderström

Kör utan sladd - http://www.eye.fi
PRO-version krävs för RAW-filer. Blir dock osäker om det går till paddan med raw, står "to computer" för raw. Nån annan kanske vet?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar