Annons

För pixeltokar

Produkter
(logga in för att koppla)
Såg den där. Min första tanke när jag såg att man kunde köpa en pixelonani-dvd var att det är som i bilstereosvängen, där folk köper skivor med speciellt utmananande ljud att testa sina anläggningar med :)

Ja, det är helt galet. Alla tidsepoker har sin hysteri. På 80-talet var det hifi, 90-talet datorer och nu är det digitalkameror som gäller...

Man borde ju vara lite opportunistisk och passa på tillfället att starta en firma för att tillgodose "kamerafilernas" behov med.

Här är några produktidéer för den hågade:
  • Platinapläterad USB-kabel för 1000 spänn metern - "har du så fin kamera skall du väl inte förstöra bilderna genom att föra över dem med en billig lampsladd"
  • Specialgaser med olika brytningsindex att fylla sitt testlaboratorium med
  • Betongsuggor med 3/8-tumsgänga
  • Nanoteknologiska färger att måla väggarna med för att eliminera reflektioner
  • Blyavskärmningar till alla marknadens finare kamerahus - "har du en så fin kamera kan du ju inte låta strålningen från markradonet påverka dina bilder"
  • Naturligtvis en full uppsättning testkartor i alla dess former och månadslånga utbildningar i slanted edge och andra mättekniker

Är det bara jag som inte ser nån som helst skillnad på alla med mer upplösning än 5D?

//Marcus (Som precis har köpt en storformatare helt i onödan?)

Suveränt :)
Ruggigt nog skulle du säkert hitta en marknad för alla fina och omistliga produkter, var själv fast i ´hi-fi träsket´ på 80-talet och minns alla mystiska prylar (för er som minns Steve Belt) och annat man ångestfyllt anförskaffade för maximalt välljud..vissa pryttlar gjorde ju nytta men herrejestanes, hobbyn antog ibland närmast religiösa former :)

Den där USB-kabeln med platina tror jag skulle bli en hit faktiskt...

Mvh Björn

Calle S skrev:
I onödan?! Jag som dreglar efter en Horseman 45HD....!

Den är nog trevlig. Men klarar mig nog med min Sinar ;)

Mike Johnston som brukade skriva för LL skrev en gång att det man kan köpa en Sinar Norma för under $1000 är som att kunna köpa en Bugatti för priset av en Buick. :)

marcuspajp skrev:
Den är nog trevlig. Men klarar mig nog med min Sinar ;)

Mike Johnston som brukade skriva för LL skrev en gång att det man kan köpa en Sinar Norma för under $1000 är som att kunna köpa en Bugatti för priset av en Buick. :)
Ja, de har rasat i pris. Men jag vill ha en klappkamera...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar