Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För oss som har jävligt lite att göra

Produkter
(logga in för att koppla)
Om inte annat nåt att ge kärringen i julklapp :) (D.v.s. mönstret! Resultatet av det kan bli din julklapp nästa år :D)

Ok för att det kan bli att jag bara sitter och gör nada på nattetid på jobbet men att börja brodera nje inte riktigt min stil *L*

Walle skrev:
Om inte annat nåt att ge kärringen i julklapp :) (D.v.s. mönstret!
Är det för svårt för en karl att klara det själv menar du?

Själv slopar jag det för att korsstygnstavlor är fula oavsett motiv. Men jag känner faktiskt en 29årig jättetuff kille som gillar att brodera (Det är helsant, tatuerad, piercad men ändå fullt normal;)). Ska kolla om han vill ha mönstrena, fast det är klart han har stil han med.. Kanske han inte sätter upp korsstygn på väggen förstås men det kan ju bli en gardin eller överkast om han är jäkligt kreativ.

eller så kanske han kan sälja verken till er som inte har den stilen att fixa det själv?

Walle skrev:
Det sa jag aldrig...det var ett skämt, lotta :)
Du ska inte ta allt jag skriver heller gravallvarligt. Jag tyckte också ditt inlägg verkade vara skämtaktigt, utan tvekan. Men faktum är, att du gjorde en generalisering som jag inte tyckte var kul, du syftade i skämtet på att "broderi typ inte var nåt för en karl". Alla måste inte skratta åt alla skämt väl?

Förresten, jag har bara sett ett enda avsnitt av gladiatorerna genom tiderna men i det avsnittet var det en kille som hade hobbyn att virka mössor. Tufft tycker jag;)

Töntigt tycker jag det är med generaliseringar och de som inte törs..

lotelo skrev:
Du ska inte ta allt jag skriver heller gravallvarligt. Jag tyckte också ditt inlägg verkade vara skämtaktigt, utan tvekan. Men faktum är, att du gjorde en generalisering som jag inte tyckte var kul, du syftade i skämtet på att "broderi typ inte var nåt för en karl". Alla måste inte skratta åt alla skämt väl?

Förresten, jag har bara sett ett enda avsnitt av gladiatorerna genom tiderna men i det avsnittet var det en kille som hade hobbyn att virka mössor. Tufft tycker jag;)

Töntigt tycker jag det är med generaliseringar och de som inte törs..

Lotta, det var det som jag anspelade på...hur "det var förr". För ett par hundra år sen (och senare också, för den delen) hade det gått till på det sättet. Menade altså inte att generalisera, utan att anspela på den gammaldagsa (kan man säga så) kvinnosynen/kvinnorollen.

Senast ändrad:
"Hoppsan, Kerstin"!!! Nå't så'nt h-ä-r skulle utan vidare kunna få Mej att börja "korsstygna", Jag finner Mej så säker i Min mansroll att Jag "har råd" med det...
Vill dock ha "rätt mönster" innan Jag börjar!!!

Mvh: Stefan S

... och nu borde man ju drämma till med nåt riktigt mansgrisigt och kvinnoförnedrande bara för att hålla diskussionen igång. Jag är så trött på "mysig" julstämning att jag nästan gör vad som helst för att få till lite konflikt i myshysterin

:D

Fast Walle, nästa jul är inte särskilt gammeldags (gammaldagsa tycker jag inte man kan säga;)) Jag fick intrycket av att ditt skämt var i nutid..

Tyvärr så funkar det väl fortfarande ofta så i många fall, att killar lämnar över sömnad till tjejer medan tjejer låter killar mecka med bilen?

Just att uttrycka sig på det sättet du gjorde visar väl inte direkt på att du skulle vilja ha en förändring eller ett jämlikare samhälle?
/Lotta (som just framkallat en naken karl vid spisen;) på film alltså)

lotelo skrev:
Fast Walle, nästa jul är inte särskilt gammeldags (gammaldagsa tycker jag inte man kan säga;)) Jag fick intrycket av att ditt skämt var i nutid..

Tyvärr så funkar det väl fortfarande ofta så i många fall, att killar lämnar över sömnad till tjejer medan tjejer låter killar mecka med bilen?

Just att uttrycka sig på det sättet du gjorde visar väl inte direkt på att du skulle vilja ha en förändring eller ett jämlikare samhälle?
/Lotta (som just framkallat en naken karl vid spisen;) på film alltså)

Jodå, visst vill jag ha ett jämnlikare samhälle.
Men jag ser det på så sätt att ALLT går att skämta om, även om jag så här i efterhand inser att mitt skämt tydligen tenderar att missupfattas.
Att man skämtar om t.ex. somalier (vilket var mycket populärt när jag var liten) betyder inte att man är rasist. Att man skämtar om Estonia betyder inte att man faktiskt tyckte det var roligt...o.s.v. På samma sätt tycker jag inte att det betyder att man är mansgris, bara för att man skämtar om det.

Hoppas du förstår hur jag menar...

Tycker Walles skämt var ytterst oskyldigt. Det är väl ingen hemlighet eller överaskning att kvinnor i betydligt större utsträckning än män ägnar sig åt att sy/virka/sticka med mera. Eller hur? Och det behöver dessutom inte innebära något negativt heller, eller hur?

Joakim - som hatar att både sy och meka med motorer.

Det är tokenkelt att göra sådana där brodyrmönster om man har programvaran; kan göras av vilket foto som helst. Kan även göras för brodyrmaskiner med tex detta program. Slår vad om att jag skulle kunna sälja tex en hel del 10D-tröjor till folk här :.)

lotelo skrev:

Sverre Lilliequist, extremskidåkare. Har nu startat ett företag (Kask) runt den hobbyn.

// Christer,
stolt brodyrmönsterskonstruktör och kodsnickare även på Sysidan :)

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar