Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

För få bilder visas!

Produkter
(logga in för att koppla)

cwe

Aktiv medlem
Hej!

En liten liten "bugg" måhända? Med det bildflöde som finns nu så visar inte menyn
Galleri>Visa bilder>Nya senaste dygnet
alla bilder, då den bara listar 100 bilder, och det normalt sett är fler än så.

Jag brukar alltid gå in och vrida upp antalet till 1000 istället (snabbaste ändringen, en extra nolla på slutet), men det vore ju bra om standardvärdet var högre? Snälla kodsnickaren, kan du inte vrida upp det lite?

Och ni andra som inte uppmärksammat denna stora risk! lägg märke att ni kanske *missar* bilder!

-Christian
(hinner verkligen absolut se varendaste bild!)

Hej Christian!

Jag hinner också verkligen absolut se varenda bild. Om jag vill :)

Det är inte alls för få bilder som visas. Väl?

Jag går in via Galleri > Nya senste dygnet. Med flera sidor klickar jag mig succesivt bakåt.

Jennie (väntar på krokodilkrig) =)

Jag tyckte det lät som om Christian gick in en annan väg...?
Alltså där man söker bilder där det är default på 100?

Pinsamt!

Jahaja, självklart ska jag trampa rakt i dragspelet nu igen.

Jennie, du har rätt, jag var ute efter att maxgränsen på antal framsökta bilder var satt för lågt, inte antalet dagar.

Om jag väljer "Sök bilder>Nya senaste dygnet" så får jag upp cirka 4 sidor med bilder (30 per sida). Om jag sedan går in på "Förändra sökning" så står default-värdet på 100. Så jag har antagit att jag bara fått 100 bilder, och gått in och ändrat, gjort om sökningen osv.

Nu när jag tittar i urlen man får vid sökning, ser jag att ingen "limit"-fält finns med i originalsökningen, så jag får verkligen alla bilder som jag ska. Hrmpf!

För att försvara mitt egna pucko måste jag hävda att det har varit en sådan gräns förut, eller hur snälla kodsnickaren? Eller har jag tjorvat runt helt i onödan hela hösten? :-|

-Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar