Annons

Fönster som ram

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Hej jag vill testa om det är någon som tror på min ide. Jag har låtit tillverka föntser, riktiga gammaldags spröjsade fönster att ha som fotoramar. De har måtten för A4. Inget nytt i sig fönster har jag använt innan men blev så trött på att leta och renovera gamla fönster det tog tid. Nu har jag nya fina furufönster. Att jag gillar fönster är att jag just nu ser en utmaning i att skap TRE bra kort med harmoni som passar ihop.
Nu till min fråga finns det fler som är intresserade av fönster som ramar. Vad är vettigt pris för en ny fönsterbåge. Om det finns intresse delar jag gärna med mig. Varje ram kostar mig i nuläget ca 300 med glas. Jag tycker det är rrelativt OK eller??????????

Tycker din ide är väldigt bra, jag använder själv fönster som ramar för bildserier. Men jag är lite skeptisk till "nya" ramar i furu ! Själv föredrar jag när de ser lite gamla, slitna och antika ut, särskilt ihop med svartvita bilder. Men det går ju att behandla dem efter eget tycke och smak förstås. Själv brukar jag försöka komma över gamla fönster på auktioner, och av vänner och bekanta som vill bli av ned dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar