Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Följ med ut på ísen i eftm.?

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
Såna här vinterdagar i Sthlm är inte så vanliga..

Någon som känner för att följa med ut och plåta från isen i eftermidag? Jag siktar på att komma ut från Tanto på söder runt Kl 14:00

Mitt nummer 0708 777 895 Törs lova en helt underbar dag med massor att plåta :)
//Marcus

En bild från i söndags!

Bilagor

• västerbron-130305-9179-40k.jpg
    västerbron-130305-9179-40k.jpg
    38.9 KB · Visningar: 571
OBS!

Har synat isen grundligt där vi kommer att röra oss och den är bra tjock kan jag tillägga :)

//Marcus

Bilagor

• går-isen-130305-9182-40k.jpg
    går-isen-130305-9182-40k.jpg
    38.9 KB · Visningar: 521
Låter härligt. Tror dock inte att jag kan komma iväg från jobbet. Men om det skulle vara så kommer jag att ringa dig på mobilen.

//anna

PS Annars får vi hoppas på att det blir fler dagar som idag.

Ja gör det Anna! Det bästa ljuset infinner sig runt 5 tiden.

Tack Johan, Det är väl ca 28 mm!

Kl 18:15

Bilagor

• södermärlarstrand-280205-88.jpg
    södermärlarstrand-280205-88.jpg
    39.1 KB · Visningar: 363
Någon mer ?

Lite ändring:

Möter Hai-kit 14:40 på Södra station uppgång Rosenlundsgatan

Om det är någon mer som vill hänga på? Sen rör vi oss ner Tantog till Årstabro och börjar där, sen vidare mot liljeholmsbron osv bara att ansluta om det passar bättre :)

Ring bar isåfall

Bilagor

• årstbro-par121204-7116-40k.jpg
    årstbro-par121204-7116-40k.jpg
    39.2 KB · Visningar: 318
Såg inte den här trådens förrens nu, annars hade jag hängt på. Var själv ute på waldermarsudde och djurgården under dagen idag.

Hoppas fotandet gick bra. Tyvärr kom jag iväg för sent så det blev aldrig tid att slå en signal. Tog en sväng ut på isen under Västerbron och fick sedan sista solljuset uppe från bron. Har inte tankat över bilder än, gör det kanske i morgon...

Va synd..

Det hade ju varit väldigt kul om vi kunde träffats.

Jag och Hai-Kit Fick en super trevlig fotosväng med avslutning i finkan på långholmens pub där vi drack lite Gluwine och käkade en bit!

Jag kommer dock med kort varsel typ samma dag att medela mig här om det är någon som vill hänga på framöver :) Ps Jag tror att jag fick till en bild idag kommer snart att ladda upp isåfall

//Marcus

kaw skrev:
Hoppas fotandet gick bra. Tyvärr kom jag iväg för sent så det blev aldrig tid att slå en signal. Tog en sväng ut på isen under Västerbron och fick sedan sista solljuset uppe från bron. Har inte tankat över bilder än, gör det kanske i morgon...

Tack, det blev en hel del ok bilder för min del. Inte ofta som man går ut och fotar så här men desto lärorikt. Markus var mycket trevlig och lätt att prata med. Det kommer att bli fler gånger ut med honom. Nåja ni som inte kom med, här har jag lite från dagens skörd att dela med. Njut!

_DSC7812a.jpg

_DSC7828a.jpg

_DSC7839a.jpg

_DSC7872a.jpg

_DSC7886a.jpg

_DSC7910a.jpg

Senast ändrad:
Jag hänger mer än gärna med ut nästa gång då jag har fått två nya objektiv som måste testas :)

// Jocke

Låter bra Jocke!

Här kommer min skörd från dagen :)

Bilagor

• med-barnv-150305-9288-40k.jpg
    med-barnv-150305-9288-40k.jpg
    38.4 KB · Visningar: 161
Re: Låter bra Jocke!

mackan skrev:

Hur tjock är isen? Jag åkte båt över till Djurgården och gick längst med hela Djurgården runt och på vissa ställen skulle jag inte vilja sätta min fot om man säger så ;)

Såg tyvärr inte Peter Werner vad jag vet.. ;)

// Jocke

mackan skrev:
Men då var det ju er två jag såg! Jag såg att ni fotade mig när jag cyklade - blev det något att visa? Jag hann tyvärr inte fota er förrän du (Marcus) lyft upp stativet och börjat vandra vidare. Tänkte jag skulle ringa så vi kunde vinkat till varandra (vi var på var sin sida om rännan vid Västerbron), men jag frös för mycket. Hade med mig mer kläder dock...

Haha... ja vi hörde nåt om schei... innan du drog iväg. Fast vi kunde gissa på att "gubben med cykeln" var oxå ute och fota. Såg att du stod still några stunder.

Bilagor

• _dsc7850.jpg
    _dsc7850.jpg
    46.3 KB · Visningar: 69
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar