Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Födelsedagspresenttips ~500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

phnomy

Aktiv medlem
Hej!

Flickvännen funderar på att köpa någon form av fotorelaterad present till mig när jag fyller år.
Jag har en D80, sigma 17-70/2.8-4.5, tokina 100mm macro, sb-600.

Någon som kan komma på något annat vettigt i den prisklassen man borde ha? =)

Mvh
Simon

En fjärrutlösare ska du önska dig, om du inte redan har en! Och en väska, kanske? Böcker, som inspiration eller utbildning, kan man aldrig få för många av. En prenumeration på en fototidning borde också kunna passa.

Per.

Prenumeration på FOTO eller någon annan tidning kanske? Medlemskap på FS? Presentkort funkar ju ofta, men är kanske lite tråkigt.

Jag hade satsat på ett stativ för att det får man aldrig med när man köper sin kamera.. En väska brukar medfölja, ingen jättebra, men ändå en duglig och inom snar framtid så kommer du själv känna att ett stativ är den stora grejen som saknas.

Grattis i förskott :)

Inte stativ - ett för 500 kronor blir man inte nöjd med.

Om du inte har en ML-L3 fjärrutlösare är det en god idé och dessutom billig (kring 200kr). En sån plus ett halvårs prenumeration på Foto kanske?

Bra tips, men jag glömde skriva att jag har både ett bra stativ och fjärrutlösare, samt en gemensam prenumeration på en fototidning :)

Och backup kör jag redan i form av två raidade diskar.
Minneskort är ingen dum idé!

Tack!

Mer tips? =)

En softbox till blixten? Ca 5-600 spänn, mkt användbar för viss fotografering särskilt m fjärrutlösare.

Hej!

Flickvännen funderar på att köpa någon form av fotorelaterad present till mig när jag fyller år.
[...]
Någon som kan komma på något annat vettigt i den prisklassen man borde ha? =)

Mvh
Simon

Med den inställningen: köp ett gråkort och extra minneskort, ge kvittot och ditt kontonummer till tjejen. Romantik när den är som bäst. :-/

ett eller fler av följande:
- trådlös trigger till din blixt. ex cactus v4 (finns på kaffebrus)
- Vit paraply
- Studiostativ för att montera blixten på.

Du kommer att ha mycket skoj med det paketet. Tyvärr räcker inte med 500 kr för alla tre :(

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto