Annons

Fått hem 75x50 cm. canvas tavlor

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonathan Johansson

Aktiv medlem
Hej på er!

Max Anjou kom i helgen upp till Munkedal och levererade 3 st. canvas tavlor med några utav mina motiv.

Har slängt upp dom lite provisoriskt på väggen hemma:
756040f3ec3c98965ee43294803ed7e6.jpg

877832fca6a7b2cdf23f94848a39db66.jpg


Kan säga att jag är mycket nöjd med utskrifterna och ramarna.

M.v.h. Jonathan
 
Det såg inte så dumt ut. Får man fråga vad det kostade?

Har du gjort något med bilderna innan du skickade in dem? Dvs skärpeförändringar eller andra manipuleringar?

Mvh
Petri
 
ThePOM skrev:
Det såg inte så dumt ut. Får man fråga vad det kostade?

Har du gjort något med bilderna innan du skickade in dem? Dvs skärpeförändringar eller andra manipuleringar?

Mvh
Petri

Titta på www.anjou.se för priser.
Jag skickade bilderna oskärpta då jag tyckte att Max nog har bättre erfarenhet utav uppskärpning för det aktuella mediet.

M.v.h. Jonathan
 
Jäkligt fint, Jonathan!!

Kul att se att du uppskattar din egen konst så pass att du vill ha den på egna väggarna :)
Det är beröm det!!!
 
ulricahdesign skrev:
Jäkligt fint, Jonathan!!

Kul att se att du uppskattar din egen konst så pass att du vill ha den på egna väggarna :)
Det är beröm det!!!

Tja, det är ju ingen som köper skiten så då får väl jag ha skräpet på mina egna väggar! :)

M.v.h. Jonathan
 
Det ser riktigt bra ut, är själv nyfiken på utskrifter på Canvas.
Men är inte Max väldigt dyr? Har kollat på priserna på deras sajt och det är i dyraste laget. Det vore intressant att jämföra kvaliteten med andra typ Proformat, Proprint, Odenlab, osv. Finns det andra mervärden?
DigitalFoto har ett test i senaste numret, men de har inte med Max Anjou, de valde att testa enbart 6st nätlab.
 
Epic skrev:
Det ser riktigt bra ut, är själv nyfiken på utskrifter på Canvas.
Men är inte Max väldigt dyr? Har kollat på priserna på deras sajt och det är i dyraste laget. Det vore intressant att jämföra kvaliteten med andra typ Proformat, Proprint, Odenlab, osv. Finns det andra mervärden?
DigitalFoto har ett test i senaste numret, men de har inte med Max Anjou, de valde att testa enbart 6st nätlab.

Jag föredrar Max därför att han kan erbjuda en helhetslösning med ramar, då slipper du spänna upp duken själv eller eventuellt lämna den till ytterligare ett ställe för inramning.

Jag tyckte också att Max kändes dyr först, men det tycker jag inte längre. Det bästa är att ringa honom, han är verkligen supertrevlig!

M.v.h. Jonathan
 
Dyr? Då undrar jag vad ni jämför med... enbart utskrifter? Max priser är ju för färdig tavla, monterad, ramad, klar att hängas på väggen. Spännramar, ramlister och arbetstid kostar också pengar.

Även jag är grymt nöjd med Max tjänster.
 
Jonathan Johansson skrev:
Hej på er!

Max Anjou kom i helgen upp till Munkedal och levererade 3 st. canvas tavlor med några utav mina motiv.

Har slängt upp dom lite provisoriskt på väggen hemma:
756040f3ec3c98965ee43294803ed7e6.jpg

877832fca6a7b2cdf23f94848a39db66.jpg


Kan säga att jag är mycket nöjd med utskrifterna och ramarna.

M.v.h. Jonathan

Kalassnyggt! Antar att det är träramar utan glas som sitter utvändigt?
 
Jag har testat ProFormat

Jag beställde en bild på canvas av Proformat.se och är mycket nöjd. Bilden blev mycket bra med varma färger utan att den "flöt ihop" på canvasen.

De har en mycket enkel webtjänst där man kan räkna ut storlek och pris. Jag beställde kilram separat och monterade själv - inga problem med en bra häftpistol.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.