Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fåglar och autofocus Pentax K3 & Sigma 70-300

Produkter
(logga in för att koppla)

strixnebulosa

Aktiv medlem
Jag finner det fullständigt omöjligt att ta bilder av fåglar som flyger över mig när den är på väg mot mig för autofocusen hittar aldrig rätt. Den skruvar fram och tillbaka förbi fokusläget men hittar aldrig och till slut ligger autofocusmotorn och gnager och försöker komma förbi närgrnsläget. r det kameran som inte hinner med eller är det objektivet. Finns det något annat objektiv om snabbare hittar fokus?

Rätt inställningar...

Det kan vara ett konstrande objektiv jag hade samma problem med att annat Sigmaobjektiv.. Eller så prövar man spotläge autofokus om du inte har det inställt och har ett redigt motjuskydd monterat. Det bör fungera. Jag upplever Tamron som snabbare på fokus motsvarande glugg än Sigma men det är upplevt inte så där vetenskapligt mätt...

Jag finner det fullständigt omöjligt att ta bilder av fåglar som flyger över mig när den är på väg mot mig för autofocusen hittar aldrig rätt. Den skruvar fram och tillbaka förbi fokusläget men hittar aldrig och till slut ligger autofocusmotorn och gnager och försöker komma förbi närgrnsläget. r det kameran som inte hinner med eller är det objektivet. Finns det något annat objektiv om snabbare hittar fokus?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar