jn4u
Aktiv medlem
Jag har ganska nyligen börjat att skåda och fotografera fågel. Jag ställs som alla nybörjare vad där det för fågel. Jag har köpt en rad böcker "Prismas Stora Fågelbok", "Fåglarna i Sverige", Vilken fågel? Ullman. Finns det någon hemsida/bok som listar de olika arterna biotoper bak i ett register. Ett litet häfte som jag har från asköviken gör så. Vilka fåglar finns i lövskog, vilka finns i gransskog, strandängar, sjö, vass etc. Gärna med register över landskap.
Ett tag vad jag inne på att göra så över "Fåglarna i Sverige" gå igenom varje art. Skriva end i ett excelark, antal, förekomst, biotop, län, tidpunkt i sverige. Sedan när man kommer hem med en bild kunna sotera fram, Jönköpings Län, Oktober, Lövskog, Få en lista på fåglar, gå igenom vad kan det vara.
Finns det redan? Någon bok? "Fåglarna : alla Europas och Medelhavsområdets fåglar i fält (Inbunden)" Har denna bok detta register?
Finns det någon fågeldatabas på nätet?
Från en nybörjare.
Johan
Ett tag vad jag inne på att göra så över "Fåglarna i Sverige" gå igenom varje art. Skriva end i ett excelark, antal, förekomst, biotop, län, tidpunkt i sverige. Sedan när man kommer hem med en bild kunna sotera fram, Jönköpings Län, Oktober, Lövskog, Få en lista på fåglar, gå igenom vad kan det vara.
Finns det redan? Någon bok? "Fåglarna : alla Europas och Medelhavsområdets fåglar i fält (Inbunden)" Har denna bok detta register?
Finns det någon fågeldatabas på nätet?
Från en nybörjare.
Johan