Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få scannad ritning att se verklig ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snigge

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en inskannad arkitektritning som jag vill skriva ut och hänga upp som en tavla, det är en mycket gammal ritning som är handgjord och t.ex. signerad. Jag tittar på diverse olika tjänster på nätet som erbjuder utskrifter (och inramning) men det känns som bara blanka utskrifter erbjuds. Jag tror att det skulle se plastigt och tråkigt ut för mitt ändamål. Vad anser ni?
Finns det några alternativ? Köpa "fint" A3 papper och skriva ut själv?
Helst liten budget :)

Hej!

Jag har en inskannad arkitektritning som jag vill skriva ut och hänga upp som en tavla, det är en mycket gammal ritning som är handgjord och t.ex. signerad. Jag tittar på diverse olika tjänster på nätet som erbjuder utskrifter (och inramning) men det känns som bara blanka utskrifter erbjuds. Jag tror att det skulle se plastigt och tråkigt ut för mitt ändamål. Vad anser ni?

Jag tror att alla större printföretag erbjuder utskrifter på olika former av matt papper. Jag vet att både Crimson och Qpix gör det. Titta efter Fine Art-papper, exempelvis. Mejla och fråga. De löser det garanterat.

www.bilderavmig.se

Hej!

Jag skriver ut på Canson edition etching rag 310g som är ett fine art papper med struktur.
Väldigt fint om man vill ha en tecknad känsla i bilden, kan bistå med print upp till A2 om du bor i Malmö!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar