Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgerna blir bleka på nya monitorn

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har köpt en Acer X223W, och alla färger blir mycket blekare/ljusare på den än på alla andra monitorer (laptopen, jobbskärmarna, kompisars skärmar, osv). Det funkar inte att använda ljus/kontrastknapparna på själva monitorn. Måste jag köpa nåt program och kalibrera, eller går det att fixa på nåt vis ändå? Det är inte så himla petnoga hur det ser ut, men nu är det alldeles för mycket skillnad mot alla andra skärmar.

Jag har köpt en Acer X223W, och alla färger blir mycket blekare/ljusare på den än på alla andra monitorer (laptopen, jobbskärmarna, kompisars skärmar, osv). Det funkar inte att använda ljus/kontrastknapparna på själva monitorn. Måste jag köpa nåt program och kalibrera, eller går det att fixa på nåt vis ändå? Det är inte så himla petnoga hur det ser ut, men nu är det alldeles för mycket skillnad mot alla andra skärmar.

Det går att "grovkalibera" med ögat och diverse metoder, men program och t.ex. en Spyder eller Eye-Rite One är betydligt bättre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar