Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Färgad belysning, hur?
- Trådstartare Numeric
- Start datum
Numeric
Aktiv medlem
Äh! Eftersom ingen tycks veta eller bry sig så svarar jag själv. (Nu när jag löst problemet)
För framtida intresserade:
Kolla upp en DJ-butik eller liknande där du bor. Där säljer de säkert färgfilter till scenljus. Tänk på att filtret inte tål hur mycket värme som helst, och använder du bygglampor är det viktigt att det finns en luftspalt på var sida om färgfiltret (lägg det inte direkt mot glaset!) för att undvika eldsvåda.
Allt experimenterande sker ju på egen risk.
Drygt 100.- kostar ett ark som är kring 50x50 cm.
/Eric
Kolla upp en DJ-butik eller liknande där du bor. Där säljer de säkert färgfilter till scenljus. Tänk på att filtret inte tål hur mycket värme som helst, och använder du bygglampor är det viktigt att det finns en luftspalt på var sida om färgfiltret (lägg det inte direkt mot glaset!) för att undvika eldsvåda.
/Eric
peter_wahlström
Aktiv medlem
Det finns en firma som heter "LEE Filters" De tillverkar bl.a något som kallas HT-filter (högtemperatursfilter). Dessa används i scenljusbranchen. LEE filters är nog en av de bästa...
Jag kör själv med en hel uppsättning av dessa filter. Fungerar mycket bra! Kräver dock en del ljus bakom...
LEE FIlters hemsida
mvh /Peter
Jag kör själv med en hel uppsättning av dessa filter. Fungerar mycket bra! Kräver dock en del ljus bakom...
LEE FIlters hemsida
mvh /Peter
kiriE
Ny medlem
Äh! Eftersom ingen tycks veta eller bry sig så svarar jag själv. (Nu när jag löst problemet)
/Eric
Ville bara tacka dig för svar på din egen fråga!
Skulle precis ställa detsamma ... (var man fick tag på det)