Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Färg??
- Trådstartare Bx3mE
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
Var det detta du hade tänkt dig istället?
Slutjustering av nivåer och belysningar brukar jag göra i datorn, enligt ungefär samma teorier som man gör det i kopieringssteget för papperskopior med traditionell film.
En bild är ett budskap, ett budskap om t ex en känsla om en soluppgång eller nedgång kan vara.
Den erfafrenhet jaghar av 300D är att den oftast ger bra bilder och det de allra flesta bilderna behöver viss justering för att budskapet ska gå fram. Jag täller alltid kameran på dagljus och plåtar i RAW. Hemma i datorn tar hag sedan fram bilderna i två steg. Grovjusteringen görs i Capture One eller i Canons egna program fileviewer. Steg två är att göra finjusteringen i paintshop eller photoshop.
Slutjustering av nivåer och belysningar brukar jag göra i datorn, enligt ungefär samma teorier som man gör det i kopieringssteget för papperskopior med traditionell film.
En bild är ett budskap, ett budskap om t ex en känsla om en soluppgång eller nedgång kan vara.
Den erfafrenhet jaghar av 300D är att den oftast ger bra bilder och det de allra flesta bilderna behöver viss justering för att budskapet ska gå fram. Jag täller alltid kameran på dagljus och plåtar i RAW. Hemma i datorn tar hag sedan fram bilderna i två steg. Grovjusteringen görs i Capture One eller i Canons egna program fileviewer. Steg två är att göra finjusteringen i paintshop eller photoshop.
Bilagor
RolandM
Aktiv medlem
Estethia skrev:
jag kan ha fel, men är det inte 12 bitars färgdjup 300D genererar i raw, och inte 24?
Stämmer precis. Varje pixel lagrar 12 bitar information för varje sensorpixel i RAW-formatet. När JPEG används gör kameran om färgdjupet till 8 bitar per färg samt skapar en färdig fil av kamerans inställningar. Av pixlarna är hälften gröna och sedan är en fjärdedel vardera av blått och rött, vilka slås samman efter någon matematisk modell till 3x8 bitars färgdjup.
Genom att fotografera i RAW finns större möjlighet till att efterbehandla bilden till önskat resultat.