Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EZ 430 på en T90
- Trådstartare Jeppe
- Start datum
iceman
Aktiv medlem
430 EZ fungerar bra
Jag har använt en Speedlite 430 EZ på en T90 under 9 års tid. Den fungerar mycket bra. Jag tror att du kan använda alla funktioner som finns på blixten tillsammans med den kameran. Bilderna drar dock nytta av en bouncer, och tack vare kamerans TTL-mätning skall du inte behöva kompensera för bouncern. Men, här kan du få rätta mig om jag har fel.
Jag har använt en Speedlite 430 EZ på en T90 under 9 års tid. Den fungerar mycket bra. Jag tror att du kan använda alla funktioner som finns på blixten tillsammans med den kameran. Bilderna drar dock nytta av en bouncer, och tack vare kamerans TTL-mätning skall du inte behöva kompensera för bouncern. Men, här kan du få rätta mig om jag har fel.
Jeppe
Aktiv medlem
Hittade mera info på nätet som påstod att sync på andra ridån inte funkar? Samt att den inte riktigt funkar i bländarautomatik.
Jodå visst kompenserar TTL för bouncer. Läste något på stofens sida att vid direktblixt under 3 meter så kunde ljus från bouncern slinka in i mätaren och därav störa exponeringen?
Hmmmmm......
Jodå visst kompenserar TTL för bouncer. Läste något på stofens sida att vid direktblixt under 3 meter så kunde ljus från bouncern slinka in i mätaren och därav störa exponeringen?
Hmmmmm......