Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extraskydd till kameraväska?

Produkter
(logga in för att koppla)

M.Schärström

Aktiv medlem
Hej,

jag har ett litet problem. Tycker att sidovadderingen på min kameraväska inte riktigt håller måttet, utan skulle behöva lite extra "stoppning". Jag funderar om man kan sy egna små kuddar och lägga in m.h.a. någon dubbelhäftande tejp eller dylikt. Vill inte använda säkerhetsnålar för då tappar jag lite av vattentäta skyddet. Nån som har bra idéer på hur man skall sy dessa kuddar? Vad skall man använda för stoppning?

Tanken är att de skall skydda objektivet & lite av kamerahuset genom att ligga mellan sidan på objektivet och kamerahuset. Förstår ni? ;).

Tacksam för svar!
 
Testa bubbelplast!

Och sen är kameror och objektiv ganska tåliga så frågan är om du verkligen behöver extra stoppning. Jag har min utrustning i en vanlig dataryggsäck som alltid är med mig överallt och det har gått bra ...
 
Har ingen aning om detta är sant, men jag vet att det nämnts i några trådar.
Vanligt skumgummi kan avge ångor som sätter sig på glaset i optiken, så se till att välja material noggrannt.
 
Bubbelplast tycker jag lät mest lockande, tejpa ihop en liten bunt bubbelplast. Men det kanske som ni säger, man kanske inte behöver extraskydd.
Man är ju alltid lite rädd om sina teknologiska bebisar ;).

Skall undersöka bubbelplasten!
Tack för bra svar alla, ös vidare om ni kommer på fler.
 
Har ingen aning om detta är sant, men jag vet att det nämnts i några trådar.
Vanligt skumgummi kan avge ångor som sätter sig på glaset i optiken, så se till att välja material noggrannt.
Rättare = avger ångor.
Sen beror det på om man stänger in ångorna eller om dom kan flyga bort. Jämför sk "trafikfilm" i bilen som egentligen kommer från mjukgörare i plasterna i bilen. Själv kör jag mest utan att se fordon så ofta, men får putsa vindrutan invändigt varannan månad pga dålig sikt.

Bör gå att slakta en kudde oxå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.