Annons

Extra försäkring till D200 + utr. (bra/dåligt)?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael-J

Aktiv medlem
Tjosan,

Jag har beställt en D200 + 18-200 + 50 f/1.4 + SB-800 + 4GB CF-kort på Expert i Linköping och kan inte bestämma mig om jag ska ta en extra drulleförsäkring som Expert erbjuder för 3000kr (den täcker hela utrustningen i 4år), har ju redan en hemförsäkring. Denna täcker ju dock inte om kameran bara pajar.

Vad tycker ni?

Ps. Pratade med Expert idag o nu e jag FÖRST i kön :) Ds.

/Mikael J.

Hemförsäkringen täcker förmodligen inte din relativt dyra kamera. Möjligen vid stöld ur hemmet..

Expertförsäkringen täcker väl bara om du tappar den eller liknanden..och inte om du blir bestulen på den?

3000:- för en "allrisk" är ganska normalt. Hör med ditt försäkringsbolag vad en allrisk special eller + eller vad de kallar den kostar. Min ligger på 700:- om året har jag för mig.

http://www.expert.se/
Kolla under "Kundservice - Försäkring" där finns en pdf o läsa.

Jo Expertförsäkringen gäller även stöld, dock inte om man varit "oaktsam".

Får nog ta o kolla upp min allriskförsäkring och se vad den kan tänkas täcka.

Jag fick erbjudande ihop med kameran om försäkring, ifrån Solid.630:- för 2 år. Ingen värdeminskning under de 2 åren, 200:- i självrisk. Täcker material- och reparationskostnader om produkten behöver repareas eller bytas ut pga otursskador som t ex glapp- eller krosskador, funktionsfel som ej tas av garantin, samt vid stöld eller förlust

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto