Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Expressen suger på att betala

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,

Har haft 3 bilder i expressen under 2006...
Fick mitt skatte besked ifrån dom och vart påmind om att dom inte betalt det vi kommit överens om på 2 av bilderna som jag tidigare påpekat till dom.

Har skickat in kopia på mail konversationen vi haft i båda fallen, men inte hört ett ord på 3 veckor??

Inte för att det rör sig om några större summor, men jag tycker att man ska ha det man kommit överens om..

Vill därför ge er tips att alltid få bekräftelse på mail vad Ni kommit överens om när ni säljer till Expressen.

och jag kommer någ i dom flesta fall försöka sälja till Aftonbladet där jag aldrig haft problem med betalning och överenskommelse.

Några andra som har problem med Expressen och betalning av bilder ??

Expressen suger när det gäller betalning.

Säljer väll ca 5-15 bilder i månaden till Gt vilket är ju samma bolag i grunden.

För mig så har det fungerat bra i och för sig får man hålla koll på om dom använder någon av ens bilder själv men det är ju samma med alla tidningar jag jobbar med .

Den enda som är duktiga och förtjänar ett + i kanten är Gp som alltid skicka ett mail när dom använt en bild.

Men när man väl skickat en faktura så har den alltid betalats i tid av alla tre jag jobbar mest ihop med.

Anders

Har två bilder där vi helt klart har kommit överens i mail om pris/publicering, men inte fått rätt belopp.

Kommer absolut sälja i sista hand till Expressen.
och råder alla att göra desamma.. Aftonbladet är 100% bättre.. Har aldrig haft problem eller felaktiga utbetalningar.

Har aldrig haft problem med Expressen.. Skicka en faktura så betalar dom =). Det där med att dom ska överföra till konto och hittan och dittan och dra skatt och arbgivavg tycker dom nog inte om och glömmer bort kanske.

Jag har sålt till både Expressen och AB.
Expressen skötte sig klanderfritt när det gällde betalning för otillåten publicering m.m.
Aftonbladet däremot krånglade rejält och skötte sig illa trots att vi kommit överrens om pris m.m.

Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar