Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Export av bildspel som video från LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Jag har skapat några bildspel med musik, intro- och avslutningsbilder och en egenutformad mall i LR4 och det har fungerat alldeles utmärkt. För att kunna visa bildspelen i andra sammanhang än där jag har datorn och LR4 till hands har jag också exporterat dom i 1080p som videos med funktionen Exportera som video i LR4. I grund har också detta fungerat bra, och när jag spelar upp de exporterade filerna i datorn fungerar allt helt perfekt. När jag spelar upp på TV blir bildkvaliteten också perfekt, däremot finns ett par andra hakar:

1
Oavsett om jag kopierar dom exporterade videofilerna till en USB-sticka eller bränner dom till en DVD och spelar upp på TV från dessa visas både intro- och avslutningsbilden med väldigt låg ljusstyrka. Om jag däremot visar filerna på datorn, och oavsett om jag kör från USB-stickan eller DVD:n, blir de perfekta. Varför? Kan jag få dem rätt också på TV:n?

2
Det andra problemet får jag bara när jag bränner filerna till DVD. När jag kör DVD:n på TV:n (dvs DVD:n kör jag på en modern Samsung Blue-Ray-spelare) "hakar musiken upp sig" då och då, dvs den hackar eller tystnar helt någon sekund. Detta gäller INTE när jag kör från en USB-sticka direkt i TV:n. Samma DVD som ger hack i musiken när jag kör den till TV:n fungerar dock helt ok när jag kör den i datorn, (som också har en Blue-Ray spelare). Varför? Inser att det antagligen beror på hur datorn bränner DVD:n, men finns det ngt sätt att höja kvaliteten på det?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.