Lincon888
Avslutat medlemskap
Jag har nyss köpt mig en SB-800. Jag kan inte så mycket om blixtar, typ inget. När jag har den på TTL och fotar så blir mina bilder ofta överexponerade när jag står nära personer jag fotar. (ca 2m). Har vid ett tillfälle fotat med en Canon 30D och Canon blixten 580 tror jag det var, vimmelbilder utomhus. Då gick det hur bra som hälst, bara kötta på liksom.
Jag får hålla på o backa för att komma ifrån personen jag fotar med min D80 och SB-800 för att det ska bli bra. Bilderna blir överexponerade och utbrända annars. Gör jag något fel? Kan nån som kör Nikon förklara för mig hur du har dina inställningar på kameran när du kör bilder på människor utomhus?
Har ju läst om folk som fått felinstälda blixtar tänkte så inte jag är en av dom.
Inomhus blir det jätte bra, kör med omnibounser och slår blixten i taket bara.
Jag får hålla på o backa för att komma ifrån personen jag fotar med min D80 och SB-800 för att det ska bli bra. Bilderna blir överexponerade och utbrända annars. Gör jag något fel? Kan nån som kör Nikon förklara för mig hur du har dina inställningar på kameran när du kör bilder på människor utomhus?
Har ju läst om folk som fått felinstälda blixtar tänkte så inte jag är en av dom.
Inomhus blir det jätte bra, kör med omnibounser och slår blixten i taket bara.