Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Expert Nova i Lund :-(

Produkter
(logga in för att koppla)

TTG

Aktiv medlem
Riktigt uselt!!

Jag var inne i butiken för att köpa en kamera. Canon 350D. Till denna ville jag ha ett Sigma objektiv som man sade sig kunna beställa hem. Försäljaren sade sig först inte kunna någonting om objektiv. Jag sade att det var ok eftersom jag visste vad jag ville ha och behövde bara ett pris. Då blev det hela svårt. Då helt plötsligt visste försäljaren allt om Sigmagluggar. Han vägrade att ta fram pris med motiveringen att objektivet inte passade på den aktuella kameran (vilket inte stämmer). Helt plötsligt kunde han allt om foto. Han hade minsann "jobbat på Olympus i 10 år". När jag påpekade den märkliga övergången från att inte veta något om objektiv till att vara expert, på 20 sekunder, blev jag utslängd från butiken.
Expert skriver i sin reklam att "Vi är vad vi heter". Jag håller med. Expert på att bli av med kunder. Här blev Expert inte bara av med en affär på en massa pengar, man blev oxå av med en kund som hittills har handlat för över 100.000 på Expert. ALDRIG MER!!!

Vad Du menar är "att Du aldrig mer sätter din fot i den butiken" eller dömer du ut allt vad andra Expertbutiker står för?

Varför gå till Nova när det finns Mattssons Foto, BA-Foto i Lund ?????????????

Mikael som handlat på Mattssons Foto sedan 1978

Spelar roll??

macrobild skrev:
Vad Du menar är "att Du aldrig mer sätter din fot i den butiken" eller dömer du ut allt vad andra Expertbutiker står för?

Varför gå till Nova när det finns Mattssons Foto, BA-Foto i Lund ?????????????

Mikael som handlat på Mattssons Foto sedan 1978

Det saknar väl egentligen betydelse varför jag valde den butiken. Inlägget är tänkt som en varning till andra och det är så jag har fattat meningen med den här forumkategorin.
Jag handlar av både BA och Matssons regelbundet och tänker fortsätta med det. Vad Expert som butikskedja beträffar tror jag att man ska skilja på Fotobutiker som blivit Expert-butiker och Expert-butiker som blivit (läs försöker bli) fotobutiker.

Jag har varit på Expert-Nova också. Jag skulle ha ett headset till min stationära telefon.

Jag frågade upprepade gånger om det skulle passa på min Gigaset 4000. Jag köpte såklart eftersom snubben sa det skulle passa...
...tror ni det passade när jag kom hem..?

Gå till Matssons istället. Var där i fredags och beställde ett sigma 10-20. Kommer från Japan imorgon. YEAH!!!

Re: Spelar roll??

TTG skrev:
Det saknar väl egentligen betydelse varför jag valde den butiken. Inlägget är tänkt som en varning till andra och det är så jag har fattat meningen med den här forumkategorin.
Jag handlar av både BA och Matssons regelbundet och tänker fortsätta med det. Vad Expert som butikskedja beträffar tror jag att man ska skilja på Fotobutiker som blivit Expert-butiker och Expert-butiker som blivit (läs försöker bli) fotobutiker.

Jag har även handlat i den butik du tar upp.
Möjligen beroende på vem man talar med så har jag alltid blivit bra bemött.
Jag tycker det är ganska oförskämt att pyttsa ut meddelanden som du har gjort.
"Varning till andra" ????????

Vi andra vet inte vad som hänt, vi tar bara del av din version.

Mikael

PS Jag tror inte heller på att du har blivit utslängd ur butiken

Senast ändrad:
Re: Re: Spelar roll??

macrobild skrev:
Jag har även handlat i den butik du tar upp.
Möjligen beroende på vem man talar med så har jag alltid blivit bra bemött.
Jag tycker det är ganska oförskämt att pyttsa ut meddelanden som du har gjort.

Vi andra vet inte vad som hänt, vi tar del av din version.

Mikael

Citat : Vi är vad vi heter". Jag håller med. Expert på att bli av med kunder. Här blev Expert inte bara av med en affär på en massa pengar, man blev oxå av med en kund som hittills har handlat för över 100.000 på Expert. ALDRIG MER!!!

PS Jag tror inte heller på att du har blivit utslängd ur butiken

Nja jag hålelr inte med dig riktigt Mikael... Nu har jag aldrig handlat i omnämda affär, knappt i den kedjan. Men jag kan säga som så att den gammla och uttråkade klychan "kunden har alltid rätt" har en ganska bra och riktig underton.

Vi kan börja med att säga att all personal i en butik är representanter för arbetgivaren. Om en försäljare är ovettig så återspeglar det sig tillbaka på affären och framtida kundrelationer.

"Dåliga dagar" får inte förekomma bland anställda med kundrelationer. Det lämnar man hemma innan man åker till jobbet. Kan man inte hantera sådant så bör man se sig om efter annat arbete. Alla kunder är lika viktiga kunder och skall bemötas lika.

Om en kund anser sig dåligt bemött i detta fallet Tomas så har Tomas rätt. Sedan hur allt gick till och om tomas överdriver vet inte vi någonting om, men det kvittar eftersom det är kunden som har pengarna.

Det råder alltid en handelsbalans mellan kund och affär, det är tekniskt omöjligt med obalans såvida det inte råder monopol, vilket är sällan i sverige. Det betyder att Expert har inga priser eller produkter som gör att dom är oersättliga. Bara för kunden att traaska iväg till en annan affär.

Nu spelar inte Tomas agerande någon roll om han så bojkottar alla Expertbutiker livet ut. Men om några kunder till blir bemötta på samma sätt och agerar med bojkott så blir det genast lite jobbigare och kanske tom kännbart.

Det är kundens rätt och skyldighet att agera. Ser inte heller något fel i att nämna detta i en tråd på internet. Man ska egentligen vara tacksam att denna information kommer fram. Även om du handlar på Expert Mikale så vet du nu ialla fall att minst 1 kund har blivit taskigt behandlad och du kan själv avgöra om du vill gå dit, du har ialla fall blivit "varnad".

Att man sedan handlar av en kedja som Expert är en helt annan disskution, personligen skulle jag aldrig köpa kameraprylar i en sådan kedja.

Jag tycker däremot att Tomas skall meddela butiken det som hänt, fler "meddelanden" kanske leder till bättre relationer för andra kunder.

Två gånger blev jag riktigt tråkigt bemött av en tjej i en affär, hadde oturen att alltid få henne... Tredje gången när det plingade vid hennes kassa och med mitt nummer så gick jag fram och sa att jag väntar tills din kollega blir ledig, du kan ta en annan kund. Kollegan bervid hörde naturligtvis och så fort han blev ledig nickade han åt mig att komma fram. Via detta agerande gick budskapet fram både till den berörda tjejen och hennes kollega.

(Det var inte i en fotoaffär så spekulationer i vilken affär är nog döfött.. :)

/Kalle som tröttnar fort på tråkigt bemötande

Re: Re: Spelar roll??

[/B][/QUOTE]Vi andra vet inte vad som hänt, vi tar bara del av din version.

Mikael

PS Jag tror inte heller på att du har blivit utslängd ur butiken [/B][/QUOTE]

Ja naturligtvis är det min version. Konstigt vore det annars. Du får tro precis vad du vill om att jag blev utslängd. Naturligtvis menar jag inte handgripligen om du nu trodde det. Jag blev beordrad att lämna butiken. Men fortsätt du för all del att handla där. Det är ju ditt val om du vill ta varningen på allvar.

För att spinna vidare på det som Kalle skriver: Jag är precis av samma åsikt som du. Naturligtvis har jag även vidtagit andra åtgärder. Jag skrev till Experts huvudkontor och till butikschefen på Expert Nova. (Föresten Michael dom trodde på mig) och butikschefen ringde upp mig. Nu är allt detta inte viktigt i sammanhanget utan det som denna tråden gäller och detta forumet är att rapportera om hur en butik behandlar en kund. Som jag sa tidigare vet jag oxå att man knappast kan kalla den för fotobutik men dom har fotoprylar i sitt sortiment och därför menar jag att detta är relevant här.

Kalle

Att lägga upp en varning här på Fotosidan när varken du eller jag vet vad som har hänt är i mitt tycke ganska osmakligt.

Varför tar inte trådskaparen en diskussion med butikspersonen ifråga direkt. Tala om att jag vill hellre tala med någon annan som bemöter mig bättre..

Men att sprida ut något som skall ses som ett allmängiltligt bemötande från personalen vilka är flera och en butik i Lund ser jag som tråkig och osmaklig information . Jag har blivit bra bemött vid de tillfällen jag har varit där.

Har personalen fått information så de kan svara på trådskaparens synpunkter eller skall detta vara ett allmänt skvallerrum där saker kan framföras utan bemötande?
Speciellt när man namnger butiken och butikens plats och läge.

Mikael

Senast ändrad:
macrobild skrev:
Kalle

Att lägga upp en varning här på Fotosidan när varken du eller jag vet vad som har hänt är i mitt tycke ganska osmakligt.

Mikael

Då menar du att man bara kan ta upp vad som hänt i en butik om du och resten av gänget på fotosidan vet vad som hänt, utan att det är "osmakligt"??? Hmmmm då vore det väl rätt onödigt att ta upp det.
Nåja jag ska villigt medge att det är att hänga ut butiken i fråga, men inte värre än vad Eniro, Pricerunner och andra gör i.o.m. sitt bedömningssystem. Men jag tycker att dom ska hängas ut. Precis som Kalle anser jag inte att man ska acceptera att bli dåligt behandlad.

Jag komer att vara i stugan i Ystad några dagar så detta blir mitt sista svar i denna fråga.

Ja- jag tycker det är anmärkningsvärt att en persons agerade mot en annan kan leda till att 70000 reg medlemmar kan därefter läsa en varning angående butiken.
Bättre vore i mitt tycke att tala om -jag blev dåligt bemött av en klåpare till försäljare vilket inte är synonymt med hur alla i affären uppför sig, ej heller hur en stor kedjas butiker/personal är mot sina kunder.
Ännu värre tycker jag är att den utpekade butiken/personalen/butikchef inte kan gå i svaromål.
Rent ut sagt uselt

Mikael .

Senast ändrad:
macrobild skrev:
Jag komer att vara i stugan i Ystad några dagar så detta blir mitt sista svar i denna fråga.

Ja- jag tycker det är anmärkningsvärt att en persons agerade mot en annan kan leda till att 70000 reg medlemmar kan därefter läsa en varning angående butiken.
Bättre vore i mitt tycke att tala om -jag blev dåligt bemött av en klåpare till försäljare vilket inte är synonymt med hur alla i affären uppför sig, ej heller hur en stor kedjas butiker/personal är mot sina kunder.
Ännu värre tycker jag är att den utpekade butiken/personalen/butikchef inte kan gå i svaromål.
Rent ut sagt uselt

Mikael .

Suck!! Att skriva här att man blivit dåligt behandlad utan att säga var och hur är ju slöseri med tid. Det borde även du förstå. Det vore minst sagt fånigt. Som jag skrev så har både Experts huvudkontor och butikschef kommit till tals i frågan. och Käre Mikael. Det räcker inte med 70.000 som kan läsa klagomålet. Det är betydligt fler eftersom jag lagt upp exakt samma bedömning på fler ställe. Vilket också både huvudkontor och butikschef är upplysta om.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar