matti
Aktiv medlem
Expert har väldigt bra priser på kameror och övrigt fotoutrustning nu, det ger jag dem, men deras första prio är att tjäna pengar (duh) och inte nöjda kunder.
Fastnade i börjav av december för ett kit Expert bjöd ut....julklapp till sambon....väldigt prisvärt. D80 + batt.grepp + 18-55VR + 55-200VR för 6999 kr Det talas om kitet i bla denna tråd http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=100838&highlight=expert
När det gått någon vecka efter beställning ringer kundtjänst från Expert....batterigreppet slut i internetbutik. Detta problem ordnar de upp mycket bra på så sätt att internetbutiken köper ett batterigrepp från en butik (butiken skickar det direkt till mig). Dock fick jag påpeka att batterigreppet var en lagervara hos Nikon Svenska eftersom det fortfarande tillverkas. Säljaren hävdade först att det gått ur produktion då D80 slutat tillverkas. Det passar ju till D90:an också upplyste jag då honom om....("vi är vad vi heter"....tillåt mig småle ;-).
Nåväl...paketet dök upp före jul (dock utan batt.grepp som skulle levereras senare). Upptäcker då att de skickat äldre varianten av 18-55:an utan VR. Går snabbt in på hemsidan för att kolla men då har paketet som jag beställt tagits bort (eftersom batt.greppet var slut). De har nu istället ett D80 paket med enbart objektiven 18-55ED (dvs utan VR) och 55-200VR, detta för 6895 kr. Kontaktar kundtjänst men de vill absolut inte kännas vid att det var 18-55VR som utbjöds i första paketet. Jag hade inte heller något sätt att bevisa detta...när jag klickar på paketet i "min order" på deras hemsida fås bara besked att "varan utgått".
Till slut blev det så att jag skickade tillbaka 18-55ED på återköp enl distansköpslagen, pengar tillbaka. Köpte sedan istället ett DX 18-70/3,5-4,5 på Blocket för 1500 kr
Men som sagt....Expert är okunniga vad gäller kamerautrustning (surprise....not ;-) samt är ENBART ute efter att tjäna pengar (surprise....not ;-) inte att ha nöjda kunder. Beställer ni därifrån så ta skärmdump på det ni beställer för att ha bevismaterial vid krångel!
Gott Nytt / Matti
Fastnade i börjav av december för ett kit Expert bjöd ut....julklapp till sambon....väldigt prisvärt. D80 + batt.grepp + 18-55VR + 55-200VR för 6999 kr Det talas om kitet i bla denna tråd http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=100838&highlight=expert
När det gått någon vecka efter beställning ringer kundtjänst från Expert....batterigreppet slut i internetbutik. Detta problem ordnar de upp mycket bra på så sätt att internetbutiken köper ett batterigrepp från en butik (butiken skickar det direkt till mig). Dock fick jag påpeka att batterigreppet var en lagervara hos Nikon Svenska eftersom det fortfarande tillverkas. Säljaren hävdade först att det gått ur produktion då D80 slutat tillverkas. Det passar ju till D90:an också upplyste jag då honom om....("vi är vad vi heter"....tillåt mig småle ;-).
Nåväl...paketet dök upp före jul (dock utan batt.grepp som skulle levereras senare). Upptäcker då att de skickat äldre varianten av 18-55:an utan VR. Går snabbt in på hemsidan för att kolla men då har paketet som jag beställt tagits bort (eftersom batt.greppet var slut). De har nu istället ett D80 paket med enbart objektiven 18-55ED (dvs utan VR) och 55-200VR, detta för 6895 kr. Kontaktar kundtjänst men de vill absolut inte kännas vid att det var 18-55VR som utbjöds i första paketet. Jag hade inte heller något sätt att bevisa detta...när jag klickar på paketet i "min order" på deras hemsida fås bara besked att "varan utgått".
Till slut blev det så att jag skickade tillbaka 18-55ED på återköp enl distansköpslagen, pengar tillbaka. Köpte sedan istället ett DX 18-70/3,5-4,5 på Blocket för 1500 kr
Men som sagt....Expert är okunniga vad gäller kamerautrustning (surprise....not ;-) samt är ENBART ute efter att tjäna pengar (surprise....not ;-) inte att ha nöjda kunder. Beställer ni därifrån så ta skärmdump på det ni beställer för att ha bevismaterial vid krångel!
Gott Nytt / Matti