Annons

EXIF data följer inte med

Produkter
(logga in för att koppla)

JKS

Aktiv medlem
När jag laddar upp bilder på Fotosidan följer inte EXIF-datan med. Plåtar med K20D och sparar i CS4. Någon som stöter på samma problem??

/jesper

Du kan fortsätta att spara för webben men klicka på den listen bredvid "Metadata". Pröva dig fram och se vilket alternativ som ger dig den info du vill ska följa med bilden.

Provade ikväll olika varianter. EXIF kommer endast med till fotosidan när jag använder "sparar som" inte när jag "sparar för web". Det konstiga är att EXIF-infon återfinns i Bridge...kanske mer huvudvärk för moderator el likn men nån kanske sitter inne med ngn klok kommentar?

/j

Senast ändrad:
Provade ikväll olika varianter. EXIF kommer endast med till fotosidan när jag använder "sparar som" inte när jag "sparar för web". Det konstiga är att EXIF-infon återfinns i Bridge...kanske mer huvudvärk för moderator el likn men nån kanske sitter inne med ngn klok kommentar?

/j

Det är inte huvudvärk för FS eftersom andra program som läser EXIF inte heller fattar något. Förr togs ju EXIF bort helt, men nu läggs det med på något icke-standardiserat sätt (om man inte väljer bort) som det bara verkar vara Adobes program som fattar. Om de skulle implementera att EXIF läggs med hade det ju varit trevligt om de gjort det ordentligt istället, för som det är nu är funktionen i princip värdelös.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar