Annons

Europeisk laddare för Nikon D3100

Produkter
(logga in för att koppla)

HerrKanin

Avslutat medlemskap
Befinner mig för tillfället studerandes i Kina, varför jag köpte min Nikon D3100 här. Medföljande var en batteriladdare av utomeuropeisk modell, och undrar därför var jag kan hitta en motsvarande mer passande för våra uttag i Sverige?

Likaså min vän planerar att inom kort köpa en Nikon här, dock av den något mer professionella modellen D9000. Är det samma typ av batteriladdare som gäller för den, eller bör man vara uppmärksam med att använda rätt?

Befinner mig för tillfället studerandes i Kina, varför jag köpte min Nikon D3100 här. Medföljande var en batteriladdare av utomeuropeisk modell, och undrar därför var jag kan hitta en motsvarande mer passande för våra uttag i Sverige?

Likaså min vän planerar att inom kort köpa en Nikon här, dock av den något mer professionella modellen D9000. Är det samma typ av batteriladdare som gäller för den, eller bör man vara uppmärksam med att använda rätt?

Hur ser laddaren ut, räcker det inte med att byta sladden? https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=43-306-98&toc=20089

D3100. Batteri EL-EN14, 7,1V 1030mAh. Laddare MH-24.
D90. Batteri EL-EN3e 7.4V 1500mAh. Laddare MH-18A
D7000. Batteri EL-EN15, 7.0V 1900mAh. Laddare MH-25.

Har man platta kontakter à la USA i kina? För USA marknaden har man i regel inte sladd utan kontakt rakt i väggen. Vad jag vet är nästan alla laddare idag anpassade för variabla volt. Dock haft svårt att hitta adapters till nordeuropa i Sverige. Sydeuropeisk funkar men sitter aldrig riktigt bra - köp adapter i Kina. Jag tror det beror på att man har just reseadaptrar för resor FRÅN Sverige, inte TILL Sverige i Sverige.

Skaffa en billig adapter, onödigt byta laddare eftersom laddaren klarar alla vanliga spänningar och frekvenser.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto