Annons

Ett säljråd istället för köpråd. Canon 50D + tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

Mano87

Avslutat medlemskap
Det här är mer frågan om säljråd. Hittade inte någon mer passande tråd att lägga min fråga i.

Ska sälja min 50D med batterigrepp och tre objektiv (ett sigma 10-20 mm, sigma 50 mm 2,8 macro och sigma 28-70 2,8). Mitt problem är att jag inte har en aning om hur jag ska värdesätta utrustningen. Antingen är jag för rädd att jag ska dra på priset allt för mycket eller att jag har gått lite för lågt så det är rena rama rånet. Hade tänkt mig mellan 13-15000 för hela paketet. Kameran är i fint skick, den ska t.om in på rengöring och service och likaså med objektiven.

Tacksam för all hjälp!
 
Skulle testa att sälja grejerna separat på Tradera om jag vore du. Där går begagnade grejer inte sällan för nästan nypris (inte för att jag förstår varför men så galna är folk).

Mvh.
Anders
 
Det här är mer frågan om säljråd. Hittade inte någon mer passande tråd att lägga min fråga i.

Ska sälja min 50D med batterigrepp och tre objektiv (ett sigma 10-20 mm, sigma 50 mm 2,8 macro och sigma 28-70 2,8). Mitt problem är att jag inte har en aning om hur jag ska värdesätta utrustningen. Antingen är jag för rädd att jag ska dra på priset allt för mycket eller att jag har gått lite för lågt så det är rena rama rånet. Hade tänkt mig mellan 13-15000 för hela paketet. Kameran är i fint skick, den ska t.om in på rengöring och service och likaså med objektiven.

Tacksam för all hjälp!
Ha det som tumregel att objektivpris= nypris*0,70-0,75 (om objektivet är attraktiv (Canonobjektiv är attraktivare än Sigmas) 50/2,8 macron och 28-70/2,8 känns inte speciellt lättsålt.
För kameran är det lite mindre, kanske 60% av NUVARANDE nypris.
Gissar att i paket får man något mindre än var för sig.
Har man tid o lust, kan man hålla på och tradera bort det, men det är tidsödande.
 
50d kostar beggad i affär ca sextusen, ny sjutusen. Har du tur så får du femtusen för den om du säljer privat. Sigma 10-20 har jag sålt några ggr, runt tretusen eller drygt det. Sigmas makro är trevlig, men de flesta vill ha längre, runt 1500 kr tror jag, 28-70-zoomen är nog den mest svårsålda, tror inte den ger särskilt mkt. Tror inte du får mkt mer än drygt tiotusen för det hela, håller med ovan nämnda förslag om Tradera, ger nog mer.
 
Tycker inte du ska sälja allt tillsammans. Sälj 50D+batterigrepp tillsammans, resten separat. Ett tips är att lägga ut sak för sak för 1 krona på Tradera och låta folk buda upp rätt pris.
 
bjud

jag söker kamera kollat runt på blocket på 50d och den har ja sett nere för 5tus så skulle kunna bjuda de på din tror ja nog =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.