Annons

Ett "Mer-kommentarer-förslag"

Produkter
(logga in för att koppla)

Grubbe

Aktiv medlem
Jag är tämligen ny här men har redan insett att det där med att få kommentarer, och konstruktiva sådana är väldigt svårt om man inte är etablerad här.

Hade tydligen tur med mina allra första bilder men sen har det varit väldigt sparsamt om kommentarer.

Själv kommenterar jag glatt även om jag inte är nåt proffs om jag tycker mig ha nåt att tillföra. Jag är av den uppfattningen att det inte krävs ett superproffs för att kunna ge lite grundläggande kritik även om den duktige givetvis kan ge mer detaljerad kritik och mer tekniska råd. Lite själviskt är det väl också i och med att det nog är det bästa sättet att själv få kommentarer.

Nåt som retar mig är dock att kommentera någon som verkar fullständigt strunta i kommentarerna och dessutom inte kommenterar själv.

Det innebär att jag nu ibland tittar efter om den som fotat gett kommentarer och svarat på kommentarer innan jag bryr mig om att skriva. Varför slösa tid på nån som inte verkar vara intresserad och inte heller lägger nån tid på andra?

Skulle man inte kunna få nån kort version av denna information om fotografen under varje bild när man klickar fram den?

I mina ögon skulle det innebära att den som kommenterar och själv är aktiv skulle bli "synligare" och därmed också få mer kommentarer själv.

Intressanta tankar.
Enligt redaktionen så är det förändringar p.g. Det ska bli spännande att följa utvecklingen.
Fortsätt du att kommentera Kent, de bilder som intresserar dig, eller bilder från de medlemmar som intresserar dig.

Jodå Jan-Olof, jag ger mig inte så lätt!

Verkar för övrigt inte vara så mycket lättare att få kommentarer här än på bilder.

:)

Hmm... kanske ska skynda mig att ge dig nåt hundra kommentarer ytterligare?

Innan du drar härifrån alltså.

:)

Skämt åsido. Tycker inte du behöver känna dig träffad med tanke på så många kommentarer du fått och hur aktiv du är. Blir lite annan sak då. Tänker mest på de som lagt in några bilder och sedan i stort varit helt tysta. Är ju onekligen mer givande att kommentera om man får lite feedback tillbaka också om man missuppfattat bildens syfte eller så. Åtminstone för mig som glad amatör.

Och givetvis att det är trevligt om man inte bara tar emot utan även ger kritik.

Men kommentera du gärna fler av mina bilder! Din kommentar var mycket uppskattad eftersom den var väldigt konstruktiv.

Jag kräver aldrig motkommentarer. Det bästa är att folk kommenterar de bilder de känner för att kommentera.

Håller helt med om att inte kräva motkommentarer. Tänkte på det i stort inte på individnivå.

Jag gör som du Kent, kollar hur det ligger till med kommentarstatistiken(långt ord) innan jag kommenterar någons bild.
Finns ingen anledning att kommentera folks bilder om dom inte är aktiva själva, dom behöver nödvändigtvis inte kommenterat mina bilder, bara dom kommenterar.

Man har lärt sig känna igen fotografer som lägger in väldigt bra bilder en period, ofta utan att kommentera själva och sen försvinna från sidan, iaf ligga lågt, typ som att göra lite reklam för sig själv, den nya hemsidan kanske...

Jag röstar också på lite statistik under bilden som visar "aktivitet". Kan tänka mig att modemuppkoplade skulle gilla det än mer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar