Advertisement

Annons

Ett jobbigt problem med min Powershot A610

Produkter
(logga in för att koppla)

Milan_B9S

Medlem
Hejsan! Jag har nyligen upptäckt ett problem med min 3 veckors gamla Canon Powershot A610. Som de flesta proffsen vet så kan man ju vika ut skärmen i alla tänkbara vinklar, ja nästan. Nu är det så att jag (för c:a 4 dygn sedan) upptäckte att skärmen verkar "slockna". Alltså, när man viker ut den (som man brukar göra på en digital kamera exempelvis) så upptäcker man inga som helst fel, allt funkar som det ska...Men här kommer problemet, när man sedan vrider om monitorn till ett läge så att skärmen pekar åt mig, eller så att man ser bilderna m.m. Då slocknar det ner helt och hållet. Och detta kan ju inte alls vara rimligt. Innan så funkade kameran som den skulle och det var inga konstigheter. Men så händer detta helt plötsligt, ja ni läste rätt. Och jag har inte alls fotat med kameran i extrema förhållanden, den har fått stå ut (max -6 grader) i c:a 20 minuter. Det ska ju en kamera tåla. Snälla, vädjar verkligen om någons hjälp. Vad kan detta vara för fel? Varför inträffade det? Jag som var så nöjd och glad över min nya digitalkamera..

//Milan - Ledsen, men tacksam för svar!
 
Jag kan ju bara spekulera, men jag tror att det är en ren tillfällighet. Någonting har råkat gå sönder helt enkelt. Drifttemperaturen är säkerligen inte specad lägre än 0 grader, men det brukar sällan vara några problem att använda grejerna i lägre temperatur och jag finner det inte så troligt att det är temperaturen som orsakat det iaf.
Jag tycker du ska prata med Canon och se vad de säger.
 
Hejsan, jag tackar för svaret. Hoppas verkligen att det löser sig. Men det jag ej förstår är att kameran helt plötsligt, helt utan vidare strejkar.

Eller skärmen då. Kommer ihåg att jag fotade en buss, stänge av kameran. Och sedan började jag få problem med monitorn, jo den slocknade när man vred den till normalt läge, alltså så den pekar utåt.

Det är väl bara att ringa till Canon antar jag. Tack åter igen för svaret Robert!

//Milan
 
låter som att det är kontaktproblem ner du vrider på skärmen, får troligen lämna inn den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.