Annons

Ett hyfsat paket för 16000 kr, vad köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

KAjv

Ny medlem
Detta är mitt första inlägg på Fotosidan och jag hoppas ni kommer bidra med hjälp, en hjälp som kommer vara grymt betydelsefull för min framtid som amatörfotograf. ;)

Huset är redan bestämt, det blir nämligen ett Nikon D80 som jag tycker verkar vara mycket prisvärt. Det kommer att inhandlas från Scandinavian Photo då de i nuläget har ett mycket förmånligt paket där det ingår hus, objektiv och batterigrepp för 12000 kr.

Men ehrhm. 16000 kr är min totala budget. Jag vill gärna spendera samtliga pengar på en gång. Inte vänta, sådant hatar jag. Nu undrar jag vilka tillbehör ni rekommenderar till en nybörjare inom fotovärlden. Jag vill hellre satsa på lite nödvändiga tillbehör än att köpa ett objektiv. Det får helt enkelt vänta ett tag tills jag har börjat känna kameran och vet hur detta fungerar.

Ett filter, en blixt och en schyst väska där jag får plats med en bärbar dator på 13`, finns det någon kombination för 4000 kr mån tro? Eller är jag helt körd?

Jag uppskattar verkligen denna hjälp som jag hoppas jag kommer att få!

Stativ, IR-filter och polarisationsfilter är alltid skoj.

Vad är det för objektiv du köper med?

Edit: Om du inte ska ha massa objektiv så behöver väskan inte kosta mer än en femhundring. Fast datorn tar ju lite plats förstås...

Hans William skrev:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5311
Det här är en bra kameraväska för kamera och dator. Cirka 1000 kr

Given väska, tack! Kom på att jag måste köpa ett minneskort, räcker 2 gb i dagsläget eller är det lika bra och köpa 4 gb?

Och sen, bara för att kolla läget så jag gör rätt. Det är väl bättre för mig som nybörjare att köpa detta paket ovan än att köpa värstingkameran D200 med objektiv? Det känns liksom lite overkill för min del.

Stöder D80 SDHC? Vilket behövs för SD kort över 2 GB. vilket som alla datorer och kortläsare gör det inte. Varför mitt råd är: köp hellre 2x2gb.

Hans William skrev:
Stöder D80 SDHC? Vilket behövs för SD kort över 2 GB. vilket som alla datorer och kortläsare gör det inte. Varför mitt råd är: köp hellre 2x2gb.
Jaså? Detta var något som jag icke visste.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar