Annons

Ett bra objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

JohannaFlodin

Ny medlem
Hej, jag är lite sugen på ett telezoom objektiv eller macro men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Någon som har ett bra macro eller telezoom som rekommenderas?

Ska råd vara meningsfulla så borde Du skriva vilken kamera Du har- här elle i Din profil. Dessutom är budget en intressant del. Det är stor prisskillnad och även kvalitetsskillnad mellan objektiven.

Hej, jag är lite sugen på ett telezoom objektiv eller macro men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Någon som har ett bra macro eller telezoom som rekommenderas?

Köp ett beg 70-200/4 (ligger runt 3-4.000 vanligen) och en uppsättning mellanringar så slår du två flugor i en smäll. Har du en slant över så släng in en 1.4x så blir det än bättre. Dock får du ett rätt långt objektiv med allt monterat.

Köp ett beg 70-200/4 (ligger runt 3-4.000 vanligen) och en uppsättning mellanringar så slår du två flugor i en smäll. Har du en slant över så släng in en 1.4x så blir det än bättre. Dock får du ett rätt långt objektiv med allt monterat.
Det är väl kvalitetsmässigt det bästa råd du kan få, dessutom till en billig peng.
Vill man satsa mer pengar så samma optik och med IS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar