Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ersättning för tidningen FOTO

Produkter
(logga in för att koppla)

simfors

Medlem
Ni kan historien: Aller Media lade ner tidningen FOTO, efter att ha krängt prenumerationer in i det sista, och sålde prenumeranterna till Bonnier. Bonnier ersatte tidningen med Digital foto för alla (ja, det skall skrivas isär). Någonstans nämndes det att kunderna även skulle kunna välja att få sina prenumerationer återbetalda.

Jag fick ett presentkort på Tidningskungen i julklapp och tecknade en prenumeration på FOTO i januari. Det blev inte riktigt som jag tänkt:

- Jag har kontaktat Bonnier, som avslutade min prenumeration, men inte kan betala tillbaka då Aller 'har kvar mina pengar'.

- Jag har kontaktat Aller som kan erbjuda mig någon annan av sina tidskrifter. Dom har såväl damtidningar som korsordstidningar och skvallertidningar samt - just det - Allers, som väl är en mix av dessa kategorier. I och för sig bättre än Digital foto för alla, men ändå inte riktigt vad jag såg framför mig.

- Jag har kontaktat Tidningskungen som inte godtar min reklamation, då dom enbart 'förmedlat min beställning'.

Hur har det gått för er andra som prenumererade på FOTO? Vad tycker ni om Digital Foto för alla, är hela skiten körd genom Google Translate? Och vad kan jag egentligen förvänta mig för mitt presentkort?

mvh/Andreas
 
Ni kan historien: Aller Media lade ner tidningen FOTO, efter att ha krängt prenumerationer in i det sista, och sålde prenumeranterna till Bonnier. Bonnier ersatte tidningen med Digital foto för alla (ja, det skall skrivas isär). Någonstans nämndes det att kunderna även skulle kunna välja att få sina prenumerationer återbetalda.

Jag fick ett presentkort på Tidningskungen i julklapp och tecknade en prenumeration på FOTO i januari. Det blev inte riktigt som jag tänkt:

- Jag har kontaktat Bonnier, som avslutade min prenumeration, men inte kan betala tillbaka då Aller 'har kvar mina pengar'.

- Jag har kontaktat Aller som kan erbjuda mig någon annan av sina tidskrifter. Dom har såväl damtidningar som korsordstidningar och skvallertidningar samt - just det - Allers, som väl är en mix av dessa kategorier. I och för sig bättre än Digital foto för alla, men ändå inte riktigt vad jag såg framför mig.

- Jag har kontaktat Tidningskungen som inte godtar min reklamation, då dom enbart 'förmedlat min beställning'.

Hur har det gått för er andra som prenumererade på FOTO? Vad tycker ni om Digital Foto för alla, är hela skiten körd genom Google Translate? Och vad kan jag egentligen förvänta mig för mitt presentkort?

mvh/Andreas
Jag mailade Aller förlag ([email protected]) direkt när det meddelades att FOTO skulle läggas ned. Jag skrev att jag ville ha tillbaka prenumerationsavgiften som jag betalt i januari och att jag inte var intresserad av skräptidningen "Digital Foto för alla". Fick svar med vändande epost och pengarna fanns på mitt konto efter drygt en vecka.
Anders W
 
Be att få tala med chefen

Om man tycker det är värt besväret brukar det funka med att kräva att få tala med chefen. Dom längst ner har order att inte släppa en krona till fienden (kunden) men högre upp i hierarkin kan det lossna lite. Chefen känner att den här kunden visserligen är hövlig (ett måste med den här metoden) men också envis och beredd att gå vidare till ex vis Konsumentverket.

Det ska kännas enklast Aller och chefen att betala slanten ifråga.

Själv hade jag tur i oturen - gillade verkligen FOTO! - och lät bli att betala förlängd prenumeration tack vare Fotosidans rapporter.
 
Fick en prenumeration på FOTO i julklapp. Fick en tidning men har inte fått någon tidning av digital foto ännu?!
 
Har inte heller sett till "Digital Foto för alla, fast jag bryr mig inte. Slängde in en prenumeration på "Kamera & Bild" istället, tycker den verkar rätt OK.
 
Jag skrev ett brev till "[email protected]" och meddelade att jag inte var intresserad av att byta min prenumeration av FOTO mot Bonniertidningen och att jag hellre ville ha återbetalning av pengarna för kvarvarande prenumeration efter sista numret.

Jag fick ett svar som efterfrågade ett kontonummer och efter att ha skickat det så fanns pengarna på mitt konto efter nån vecka eller två.

Allers lyckades dock sjabbla bort det sista numret av FOTO till mig, så jag klagade på att jag inte fick det. Efter klagomål så fick jag det dock.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.