Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ersättning för strul!?

Produkter
(logga in för att koppla)

vigge79

Ny medlem
Vad kan man kräva för ersättning för en bortslarvad rulle? Det verkar nämligen som att Expert i samarbete med Fuji har gjort sitt bästa för att slarva bort en av mina käraste Supra rullar.

en fråga till...

Var lämnar man in sina rullar i Malmö/Lund trakten för att få prisvärda foton. Hämtade precis ut från Expert och är grymt besviken på både framkallningstid (vilket iofs inte spelar jätte stor roll) och att bilderna var repiga.

// Victor
 
På de flesta ställen brukar det stå en brasklapp på kvittot att de bara ersätter bortkommen film med ett antal oexponerade oftast 2st, som om det skulle vara nog.
 
Vad är prisvärt?

Jag lämnar på Bildstudion i Malmö.

Mycket bra kvalitet och de gör bra jobb från digitala filer också.

Billigt är det inte, å andra sidan inte dyrt heller. 100 spänn för A-4.
 
Jag brukar lämna in till fujis en timmes labb! Blir NÄSTAN alltid utmärkt resultat!! kan vara prickar på nån bild ibland.

Som redan sagt så brukar företagen ersätta bortkommen film med två nya 36 rullar! Säkert nån film man aldrig kommer använda också
 
Hej. Jag brukar också lämna in mina färgrullar på bildstudion. Det är lite i dyraste laget men det får gå. Innan fick man om man ville vit ram samt matta papper utan extra kostnad. Nu heltplötsligt får man betala 30kr för det. En 36 rulle, matta papper, vit ram: 149kr. Men det blir bra.

MVH Uffe
 
Vart lämnar man inte en film där de framkallar/kopierar själva i sthlm till en bra penning? Vart får man de bästa kopiorna?
 
Jag framkallade filmer på Expert ett par gånger, men blev besviken på resultatet - repiga negativ och trista, urvattnade färger.
Numera använder jag Fotofort i Lund eller Fuji Foto Center i Malmö. De brukar båda leverera mycket bra bilder. Fuji Foto Center är billigast.
 
Står det inget på kvittot om ersättning så kräv det du tycker det är värt.. hade det varit ett beställningsjobb du gjort så borde de åtminstonde betala dig för förlorad arbetsinkomst.. Bättre att vara lite tuff med kraven, ni kanske kan mötas halvvägs..
 
Bildcenter

Bildcenter på Grönegatan i Lund är helt ok- billiga å snabba på dia (Jörgen håller nog med mig oxå :) )
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.