Annons

Ersätta C-750UZ

Produkter
(logga in för att koppla)

Pezzen

Medlem
Hejsan, har tyvärr fått min inte allt för gamla C-750UZ stulen och den verkar ha utgått totalt, ingen jag hört mig för hos har haft den.

Men försäkringsbolaget vill gärna att jag själv rekomenderar en likvärdig produkt som jag får ersättning för utt till 100%. Så, nu skulle jag vill ha lite tips på andra kameror i samma prisklass 4500-5500 ungefär. I stort sett vill jag ha en likadan kamera igen. fast om den fokuserade snabbare och hade bildstabilisator kanske inte skulle skada.
 
Jo, där ser man, men hur lång tid kan man räkna med att den finns kvar då alla säger att den är "upphörande lagervara", eller "utgående ur sortiment"? OCh om den hinner ut, vad är de då som är den mer "formella" ersättaren till C-750UZ?
 
ta en c-770 istället? 4mp, 38-380mm, fortfarande blixtsko och fjärr.

Till fördelarna hör ett något smidigare format, ny processor och stöd för mpeg4-film.
 
Blev jag av med min 750 skulle jag inte köpa Olympus igen. Jag skulle kolla in Minolta Z2, nyssnämnda Panasonic och kanske Canonen (fast den lär vara långsam) och kanske nån Fuji. Eller gå upp till 300D eller liknande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.