Annons

Error i fönstret

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersW82

Medlem
Hej,

Jag har en Nikon D80. Nu har det börjat blinka "error" i displayen. Jag sökte lite på google om vad det kinde vara.

Det jag hittade var att spegeln förmodligen hade låst sig. Lösningen på detta var enligt en del forum att skjuta av en jäkla massa bilder tills det att saker och ting hoppade rätt.

Jag har gjort det med viss försiktighet men det hjälper inte.

Finns det andra sätt man kan göra hemma eller är det ofarligt för kameran att jag skjuter av ett par hundrabilder med error i rutan. Jag var på en fotobutik i gbg och det skulle bli sjukt dyrt att lämna in den.

Tacksam för svar

Anders Wernbo
 
Hej,

Jag har en Nikon D80. Nu har det börjat blinka "error" i displayen. Jag sökte lite på google om vad det kinde vara.

Det jag hittade var att spegeln förmodligen hade låst sig. Lösningen på detta var enligt en del forum att skjuta av en jäkla massa bilder tills det att saker och ting hoppade rätt.

Jag har gjort det med viss försiktighet men det hjälper inte.

Finns det andra sätt man kan göra hemma eller är det ofarligt för kameran att jag skjuter av ett par hundrabilder med error i rutan. Jag var på en fotobutik i gbg och det skulle bli sjukt dyrt att lämna in den.

Tacksam för svar

Anders Wernbo


Ser du något i sökaren?? Blir det bilder när du fyrar av?? Om du tar loss objektivet, är spegeln nere eller uppe?? Prova med att göra rent de små kontaktblecken vid objektivfattningen både på objektiv och i kamerahuset. Vad händer om du fäller upp spegeln manuellt?? Det finns ju en del spakar, kan någon av dem hamnat i "fel" läge?? Sitter något minneskort i?? Det går ju att ställa om det skall gå att exponera utan minneskort.(Jag har spärrat för det)//K

Slutligen, hur är det med batteriet??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.