Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Err 99 och sedan stendöd

Produkter
(logga in för att koppla)

perka60

Aktiv medlem
Råd efterfrågas!

Idag efter 2 år och 10 månaders troget bruk dog min 350D med ett flämtande err 99. Jag gjorde inget speciellt, bara startade den som vanligt. Direkt poppade "err 99" upp och så dog den efter ca 10 sek. Jag har testat med:
* andra objektiv (Canon)
* annat batteri (Canon)
* annat CF-kort (SanDisk)
* gnuggat kontakter
* skakat lätt
- men inget hjälper - stendöd. Den visar ingen som helst livsgnista. Har bara Canon orginalgluggar och batteri. Någon som har en bra ide?
Reklamera ska jag försöka med imorgon men har inte nycket hopp. Inköpt hos Expert - erfarenheter av reklamationer?

Mvh,
Per

Edit - har läst alla "err 99" trådar på fotosidan - men inget har hjälpt.
 
"Err 99" är lika med "Något är fel men jag vet inte vad! Hjälp! Skicka mig på service!"

Det kan innebära lite allt möjligt; allt från att slutaren eller sensorn är paj till mer harmlösa saker som att det är oxid på objektivets kontakter.

Testa att söka lite på eos 350d err 99 på google och försök dig på så mycket tips du hittar. Kan du inte lösa problemet är det väl bara att lämna in kameran och pröjsa...

Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.